ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
התיעוד שהכה גלים

המוסלמית שנחלצה לעזרת המשפחה החרדית, נפגשה עם האב

אחרי שהתיעוד שבו נראית אשה מוסלמית נחלצת לעזרתה של משפחה חרדית שהותקפה על ידי אנטישמי ברכבת פורסם בעולם והכה גלים, אמש נערכה פגישה בינה לבין אבי המשפחה • "הודיתי לה מקרב לב על כך שהתערבה לטובתנו"

המוסלמית שנחלצה לעזרת המשפחה החרדית, נפגשה עם האב
התוקף כפי שתועד צילום: באדיבות המצלם

האב שהותקף והמוסלמית שסייעה

פגישה בין אב המשפחה היהודית שהותקף בלונדון ביום שישי לבין האישה המוסלמית אסמה שנחלצה לעזרת המשפחה.

האב שעדיין מעוניין להישאר בעילום שם אמר לאנטוניה ימין כתבת 'כאן 11' באירופה: "הייתה פגישה טובה ומעניינת. הודיתי לה מקרב לב על כך שהתערבה לטובתנו". ‎

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מוסלמית אמא לשני ילדים הגנה על משפחה חרדית שהותקפה מילולית בצורה קשה על ידי אדם ברכבת התחתית של לונדון.

ביום שישי האחרון הותקפה משפחה חרדית עם ילדים ברכבת התחתית של לונדון על ידי אדם שהקריא לילדים פסוקים מתוך ספר התנ"ך, והוא האשים את היהודים שהם רצחו את ישו.

שלשום משטרת בריטניה עצרה את הגבר בעיר ברמינגהאם. "הוא פשוט צרח על הילדים האלה", אמר כריס אטקינס, שצילם את האירוע. מיד לאחר שהסרטון הופץ ברשתות החברתיות וקיבל מיליוני צפיות, הצליחה משטרת בריטניה להגיע לגבר ולעצור אותו.

אך מה שתפס כותרות גדולות בכל ערוצי הטלוויזיה ואתרי החדשות באינטרנט כולל תוכניות רדיו, גם מחוץ לבריטניה, היה דווקא מי שהגן על הילדים, אשה מוסלמית אמא לשני ילדים, היתה על הרכבת ואמרה לגבר להפסיק עם המתקפות שלו נגד הילדים. האשה היא אסמה שוויאק.

לפני שהסרטון הפך לויראלי בצורה יוצאת דופן, אמר הצלם כריס אטקינס, כי "זה תפס אותי בגלל הילדים, הוא פשוט צרח על הילדים האלה, זה היה מחריד מכל הבחינות, הוא אמר שבתנ"ך כתוב שהיהודים הרגו את ישו וכולם אדוני עבדים. אני גר בלונדון 20 שנה ואתה רגיל לאנשים שמשתוללים, רק ​​אחרי דקה אני הבנתי שזה ממש אנטישמי". אמר אטקינס ל-BBC.

גבר שניסה להרגיע את האנטישמי, אוים על ידו שהוא "ישבור לו את הפרצוף". ואז האישה המוסלמית עם חיג'אב התעמתה איתו ואמרה לו להפסיק, "האישה המוסלמית באמת לקחה את המקרה בתקיפות ובהתמדה, והיא הגנה על היהודי". אמר מר אטקינס.

האישה התראיינה היום לתקשורת הבריטית. ואמרה. "הייתי עושה זאת שוב, הייתי שמחה שיותר אנשים היו באים ואומרים לו משהו, כי אם כולם היו עושים זאת, אני לא חושבת שזה היה מסלים כמו שזה קרה" אמרה.

היא אמרה שכשראתה את המתרחש ידעה שהיא "צריכה להתעמת איתו, להיות אם לשניים, אני יודעת איך זה להיות במצב הזה והייתי רוצה שמישהו יעזור אם הייתי במצב הזה" אמרה.

היא אמרה שבני הזוג היהודים נסעו עם שלושה ילדים, והיא רצתה להסיט את תשומת ליבו של הגבר הרחק מהילדים, היא אמרה. כי "הוא היה די אגרסיבי ונכנס לי בפרצוף."

היא אמרה כי: "זה היה מחמם את הלב לראות את התגובות ולראות מה אנשים אומרים, אני לא יכולה לקחת את כל הקרדיט מכיוון שהרבה אנשים אחרים היו מעורבים בזה."

אביהם של הילדים פרסם הודעה לתקשורת, לאחר שקיבל עשרות פניות.

"גבר עם כובע בייסבול ניסה באומץ להתערב, והוא עצמו היה נתון לאיומי אלימות. אנו אסירי תודה לגברת המוסלמית שחבשה את החיג'אב, כעת אנו מכירים אותה בשם אסמה, שנכנסה לתוך הצעקות שלו ועמדה לצידנו"

"אנו בטוחים שללא התערבותה והסחת הדעת שלה, הוא היה ממשיך בהתעללות שלו שעלולה היה להסלים לאלימות פיזית. אני רוצה לפגוש את אסמה באופן אישי כדי להודות לה."

"אי אפשר לראות בסרטון הקצר שביקשתי ממנו בנימוס מספר פעמים לפסוע לאחור ולהפסיק להפנות את ההתעללות לילדיי. לאחר מכן, האדון שצילם את האירוע, איש חביב מאוד החליף מושבים עם בני, והגברת שהתיישבה לידי עזרה גם היא להסיח את דעת ילדינו בשיחה איתם."

"המקרה גרם לי להיות ערני יותר במסע הביתה. ילדיי היו מודאגים ומבולבלים עמוקות, אך אנו מודים כי האירוע הזה הסתיים רק עם התעללות מילולית ולא גרוע מכך, ברור שהאנטישמיות עדיין רווחת".

בריטניה אנטימשיות אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד