י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"ביבי גורר למלחמת אחים"

גנץ: "זו העת להסיר את החרמות והאיסורים"

בישיבת סיעת כחול לבן דיבר יו"ר המפלגה בני גנץ על המצב הפוליטי הסבוך "הגיעה העת להסיר את החרמות והאיסורים, ולשבת לדבר על הקמת ממשלה בישראל" • לפיד: "באיזו מדינה בעולם איש כזה נשאר יום אחד בתפקיד?"

גנץ: "זו העת להסיר את החרמות והאיסורים"
בני גנץ צילום: אלעד מלכה

בפתח ישיבת סיעת מפלגת 'כחול לבן' התייחס יו"ר המפלגה למצב הפוליטי הסבוך ואמר כי חייבים לקדם את ממשלת האחדות. בהמשך הוא התייחס להפגנץ התמיכה בנתניהו הצפויה מחר "חופש ההפגנה וחופש הביטוי הם עקרונות יסוד"

"אני קורא לחברי הכנסת מכל סיעות הבית- אנחנו חייבים להתעשת" פתח גנץ, "הגיעה העת להסיר את החרמות והאיסורים, ולשבת לדבר על הקמת ממשלה בישראל. ממשלת אחדות רחבה וליברלית בהובלת כחול לבן. במתווה שהצעתי אני אכהן שנתיים ואחרי יכהן נתניהו אם יצא זכאי. המצב הנוכחי שבו בלוק של 55 חברי כנסת נוקט בגישה של: כולם בשביל אחד ואחד בשביל עצמו, גורם נזק אדיר למדינה ואזרחיה.

גנץ התייחס להפגנה הצפויה מחר ואמר: "מחר תיערך הפגנת תמיכה בנתניהו ככל הנראה בהשתתפותו. אני מדגיש, בדמוקרטיה חופש ההפגנה וחופש הביטוי הם עקרונות יסוד וזכותו של כל אדם להביע את דעתו. אבל אני קורא לכם, למפגינים, גם בעד נתניהו וגם נגדו- לשמור על כבוד מוסדות אכיפת החוק, לשמור על הממלכתיות וכמובן להימנע מאלימות מכל סוג שהוא".

גנץ פנה למנהיגי הליכוד: "זיכרו, אתם ממשיכי דרכם של מנהיגים דגולים כבגין ושמיר. חברים בתנועה שמנהיגיה לאורך השנים ידעו תמיד לשים את האינטרס הלאומי לפני האינטרס האישי או המפלגתי. נותרו לנו רק שבועיים וחצי. הזמן לקבלת החלטות מנהיגותיות שיחסכו בחירות מיותרות הוא כאן ועכשיו".

ח"כ יאיר לפיד אמר בישיבת הסיעה: "זה לא רק כתבי האישום. זה מה שהוא עושה לנו. ההתקפה על שלטון החוק. על אנשי החוק. הנסיון לפרק אותנו. לגרום לאיש לשלוח יד באחיו. הוא הפסיד בבחירות. יש לו שלושה כתבי אישום חמורים. הוא מסית לאלימות. באיזו מדינה בעולם איש כזה נשאר יום אחד בתפקיד?"

"פעם שאלו את בגין מהי ההחלטה הכי חשובה שהוא עשה בחייו. הוא אמר, "מנעתי מלחמת אחים". ביבי מנסה לגרור אותנו למלחמת אחים. הוא קורא לאנשיו לצאת לרחובות למרד אלים נגד המדינה. לא ניתן לזה לקרות".

בני גנץ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד