י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
עקב זיהום

קנס עתק לבעלי ספינה שעגנה בנמל חיפה

בעקבות חקירה פלילית של המשרד להגנת הסביבה: ביהמ"ש המחוזי הטיל קנס בסך 145 אלף שקל על בעלי אונייה שעגנה בנמל חיפה בשל ליקויים בכלי השיט, המהווים עדות לזיהום ים

קנס עתק לבעלי ספינה שעגנה בנמל חיפה
אונייה עוגנת בנמל. אילוסטרציה צילום: unsplash

בית משפט השלום בחיפה (השופטת אורית קנטור), הרשיע באחרונה את חברת VARNAVA במסגרת הסדר טיעון, וקבע כי עליה לשלם קנס בסך של 145 אלף שקל בגין ליקויים חמורים בספר השמן של אונייה שלה שעגנה בנמל חיפה. הקנסות יופקדו בקרן למניעת זיהום מי ים.

במסגרת הסדר הטיעון, הודו הנאשמים בעובדות בכתב האישום כפי שהתגלו בחקירה פלילית שפתחה היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה.

החקירה נפתחה לאחר שב-17 בדצמבר 2018 התגלו על-ידי מפקחי המשרד להגנת הסביבה ורשות הספנות והנמלים, אי-סדרים חמורים ברישומי ספר השמן של האונייה, הנושאת את דגל ונואטו, שעגנה ברציף הקישון. אי סדרים בספר השמן וליקויים בחדר מכונות של כלי שיט, מהווים עדות לכך שמכלי השייט הוזרמו שפכים או נוזלים אחרים שזיהמו את הים.

בתביעה שהגיש המשרד להגנת הסביבה, הטיל בית המשפט על הנאשמים קנס בסך 115 אלף שקל, בתוספת התחייבות כספית להימנע מביצוע העבירה בסך 230 אלף שקל למשך שנתיים. על רב החובל ועל המכונאי הראשי הוטל קנס בסך 15 אלף שקל כל אחד, בתוספת התחייבות בסך 30 אלף שקל להימנע מביצוע העבירה למשך שנתיים.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר, כי הוא "ימשיך לנקוט בכל האמצעים שבסמכותו, על-מנת לשמור על איכות הסביבה הימית ולטפל בחומרה בכל העובר על החוק".

זיהום סביבה נמל חיפה קנס לאוניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד