י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המלצה: 

חובת צילום ודיווח על תמותה וסיבוכים של כל הניתוחים בארץ

מסקנות מהפכניות של ועדת חקירה במשרד הבריאות: ועדת חקירה של משרד הבריאות בדקה את תלונות אלוף (מיל') איילנד על הטיפול שקיבל נגד סרטן הערמונית. את מרבית תלונותיו היא דחתה בתוקף • בין ההמלצות: דיווח מלא על ניתוחים בבתי החולים - כולל תמותה וסיבוכים.

חובת צילום ודיווח על תמותה וסיבוכים של כל הניתוחים בארץ
חדר ניתוח, אילוסטרציה צילום: pixabay

לראשונה בתולדות מערכת הבריאות, ועדת חקירה מיוחדת במשרד הבריאות ממליצה על איסוף פרסום ומעקב קבוע אחר נתוני הצלחות וכישלונות בניתוחים בכלל בתי החולים - כולל תמותה וסיבוכים. כך חושף הבוקר (שני) לראשונה, פרשן וכתב הבריאות של "ישראל היום"-רן רזניק.

כמו כן, הוועדה קוראת להסדרת הצילום של ביצוע הניתוחים בכל חדרי הניתוח בבתי החולים בארץ. עד היום משרד הבריאות לא אסף באופן שיטתי נתונים על תמותה ועל תחלואה בעקבות ניתוחים בישראל ונתונים אלה לא קיימים כלל. ועדת החקירה, שממצאיה נחשפים כאן לראשונה, בדקה את התלונות של אלוף (מיל') גיורא איילנד, בן 67, על הטיפול הרפואי שקיבל בעקבות מחלת סרטן הערמונית.

על פי דו"ח הוועדה, התלונות היו על הטיפול הרפואי שקיבל בשנים 2016-2010 על ידי כ־20 רופאים בכירים בבתי החולים אסותא בתל אביב, מדיקל סנטר בהרצליה, שיבא בתל השומר ומאיר בכפר סבא. הוועדה שמעה את עדותו של איילנד ואת עדויות הרופאים, וממצאי החקירה הועברו לאחרונה לד"ר בועז לב, נציב קבילות הציבור. התלונות של איילנד פורסמו בתוכנית "המקור" עם רביב דרוקר בערוץ 13 בינואר השנה.

הוועדה דחתה בתוקף חלק ניכר מהטענות המרכזיות של איילנד על הרופאים שטיפלו בו וניתחו אותו, ובמיוחד הטענות על הטיפול ועל הניתוח שנעשו לאיילנד על ידי פרופ' ג'ק בניאל, מנהל המערך האורולוגי בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שניתח אותו באמצעות רובוט בבית החולים אסותא בתל אביב בספטמבר 2016.

דיווח משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד