י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשיפת 'בחדרי חרדים'

שלושת החרדים שנעצרו בעשרת ימי תשובה שוחררו עם קנס

לאחר חודש וחצי בהם ישבו שלושה חרדים בבית המעצר ובמעצר בית בקהילה היהודית המקומית במולדובה אחרי שנעצרו על סיפון המטוס בשדה התעופה במדינה באשמת תקיפת שוטר, בית המשפט החליט לשחררם והם ישובו לישראל • כל אחד ישלם 1500 אירו וכן הוצאות משפט

שלושת החרדים שנעצרו בעשרת ימי תשובה שוחררו עם קנס
בני הזוג עם הרב זלצמן לאחר שחרורם צילום: באדיבות המצלם

שלושת העצורים נשפטו היום בבית המשפט בקישינב ושוחררו לאחר התערבות עסקני הקהילה האורתודוכסית במולדובה

לפני כחודש וחצי בתאריך 7 באוקטובר דווח בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים' כי נעצרו שלושה צעירים על סיפון המטוס בשדה התעופה במולדובה באשמת תקיפת שוטר.

הסיפור החל כאשר דיילת חשדה בנוסע כי הוא עישן על מדרגות המטוס, במהלך הויכוח עם הנוסע החשוד, התפתח קטטה בין הבחור לצוות המטוס, כאשר במהלכו התערבו קרובי משפחתו לעזרתו. שלושה נוסעים ובהם בני זוג הורדו מהטיסה על ידי המשטרה המקומית ונלקחו לתא מעצר.

העצורים שהו בתנאים מחפירים בבית המעצר 48 שעות ולאחר מכן הוארך שהותם במעצר למשך מספר ימים נוספים.

בפעילותו של הרב פנחס זלצמן, רבה האורתודוכסי של מולדובה, שוחררו השלושה למעצר בבית הקהילה כאשר אחריות העצורים היתה על אנשי ועסקני הקהילה.

משפטם אשר נדחה פעמיים לפי בקשתם היה אמור להתקיים ביום הכיפורים ובחג הסוכות, התקיים לבסוף היום, בו נשפטו העצורים על מעשיהם.

העצורים הואשמו בגין הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו וכן בגין מריבה בינם לבין השוטרים. בדיון קבע השופט כי השלושה יקבלו עונש קנס כספי, כאשר כל אחד ישלם 1500 אירו וכן הוצאות משפט בסה"כ של 3000 אירו.

יצויין כי החוק במולדובה קובע כי לפי העבירות שביצעו, היו זכאים לעונש מאסר של מספר שנים.

העצורים אשר יעלו לטיסה לארץ בזמן הקרוב, נפגשו היום עם הרב פנחס זלצמן, רבה האורתדוכסי של מולדובה והודו לו על פעילותו ועזרתו הרבה בפני השלטונות, דבר אשר הקל בחומרת העונש שהסתכם אך בקנס קספי ועל שהייתם בפרק הזמן בבית הקהילה.

מולדובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד