י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לאחר הקמת וועדת שימור: מתחיל לעבוד ולתעד

רק שבוע חלף מאז שאושרה הקמת הוועדה המיוחדת שתפעל בסוגיית שימור אתרים ברחבי העיר צפת, וכבר הפעילות יוצאת לדרך ועולה מדרגה

לאחר הקמת וועדת שימור: מתחיל לעבוד ולתעד
פרוייקט שימור האתרים צילום: עיריית צפת

 בימים אלו החלו בעיריית צפת ומועצת שימור אתרי מורשת לפעול לגיוס של מתנדבים במסגרת המעבדה לחדשנות של המועצה לשימור אתרים, בתחומי הצילום, תיעוד, כתיבה, גרפיקה, עורכי סאונד, עורכי תוכן לכתיבה בויקיפדיה, יוצרי פודקאסטים, יוצרי אנימציה ומובילי רשתות חברתיות לפעילות משותפת. כל המעוניין להתנדב לפעילות החשובה מוזמן ליצור קשר עם צביקה זייד רכז המתנדבים של המעבדה לחדשנות בטלפון- 0546767132 או במייל [email protected].
 
הוועדה שהקימו בעיריית צפת תפעל במגוון תחומים הקשורים לשימור אתרים ומורשת לרבות איתור מבנים היסטוריים המיועדים לשימור, תכנון תכנית שימור לכל אתר ואתר, הנגשה, תיעוד האתר, הצגתו וחשיפתו בפני המבקרים בצפת וכדומה.

הקמת הוועדה הינה  כחלק מהראייה הרחבה והתכנון העתידי של ראש העיר שוקי אוחנה לפיתוח העיר צפת תוך שמירה על האתרים ההיסטוריים, עידוד תיירות פנים וקליטת תיירות חוץ, זאת לצד סיפור סיפורה של העיר צפת לדורות הבאים. בראש הוועדה יעמוד ראש העיר שוקי אוחנה, חברי הוועדה יהיו- יוחאי עזרא, יותם קארו, ויקי אלקבץ, ורד פרג'ון ואהרון בוצר כנציג ציבור.
 
מהמועצה לשמור אתרי מורשת בישראל ציינו כי: "נשמח לתמונות של צפת העתיקה ושת"פ עם צלמים מקומיים המוכנים להשתלב במיזם שלנו ולצלם ע"פ רשימת מקומות של אתרי מורשת בצפת שנעביר להם".

אתרים ארכיאולוגיים שימור צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד