ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"צה"ל מפקיר הלוחמים"

שוחרר אחד מחיילי נצח שהורשעה בתקרית בתחנת דלק

לאחר 35 ימים בכלא הצבאי, שוחרר היום החייל הראשון מקבוצת חיילי נצח יהודה שהורשעה בתקרית בתחנת דלק • איתמר בן גביר: "לא היה מקום להגשת כתב אישום נגדו וגם נגד יתר החיילים שעדין עצורים"

שוחרר אחד מחיילי נצח שהורשעה בתקרית בתחנת דלק
חיילים חרדים בצבא צילום: Mark Neyman/GPO/פלאש 90

שחרור ראשון של חייל נצח יהודה שהורשע במסגרת כתב האישום באירוע בתחנת הדלק: החייל שעניינו נדון בבית הדין שוחרר היום לאחר 35 ימים בכלא הצבאי. בעניינו של חייל זה עו"ד איתמר בן גביר שמייצג אותו סירב להסדר טיעון שהוצע בתחילה על פיו יישפט החייל יחד עם חבריו ל-52 ימים בכלא הצבאי.

בגישור שנערך בפני נשיא בית הדין הצבאי אל"מ ווהבי הגיעו הצדדים להסכמות ולפיהן ימחקו עבירות שיבוש הליכי המשפט והתקיפה החמורה שיוחסה לחייל, ובמקומם יודה החייל שדרך את נשקו שלא כדין יורד מדרגת רב"ט לדרגת טוראי, ונגזרו עליו  38 ימים מעצר ובניקויים ישוחרר עוד היום. 

בצהריים נתן הרכב בית הדין בראשותו של סא"ל גרינברג תוקף להסכם וקבע שבנסיבות העניין מדובר בהסדר טיעון סביר ולכן הוחלט לכבדו. 

עורך דינו איתמר בן גביר אומר היום, שאמנם מדובר בשחרור ראשון של חייל שהוגש נגדו כתב אישום בפרשה, אך לדבריו: "מדובר בהסדר טיעון שנערך בדיעבד ורק לאחר שהחייל כבר ישב 35 ימים בכלא הצבאי".

"לטעמי לא היה מקום להגשת כתב אישום נגדו וגם נגד יתר החיילים שעדין עצורים. מי שצעק לחיילים אני אדקור אותך מסתובב חופשי ואילו לוחמי צה"ל בכלא. לצערי המדיניות של צה"ל היום היא להפקיר את לוחמיו ולפגוע בהם".

"גם אם החייל דרך את נשקו ללא סיבה ראויה אם כי לדעתי צה"ל טועה בעניין זה ,עדין   לא היה מקום להעמידו לדין פלילי, אני מקווה ששר הביטחון ייתן דעתו לנושא כי אחרת חיילים כבר חוששים להגיב ולהסתבך ואת המחיר יישלם עם ישראל".

נצח יהודה איתמר בן גביר כלא צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד