ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
יצא לחופשי חינם

תיעוד בלעדי: הרבי מסאטמר חיזק את עורך 'הפלס'

האדמו"ר מסאטמר ערך ביקור מפתיע בביתו של עורך עיתון 'הפלס', שם התקיימה ברית מילה לנכדו של נתי גרוסמן אשר כיבד את האדמו"ר בסנדקאות. בצאתו בירך האדמו"ר את עורך 'הפלס' המצוי בעיצומם של משפטים, בברכת "יצא לחפשי חינם"

תיעוד בלעדי: הרבי מסאטמר חיזק את עורך 'הפלס'
הרבי מסאטמר בביקור אצל עורך הפלס צילום: רונן שטלצר

תושבי שכונת בית וגן בירושלים הופתעו לראות הבוקר (שני) את האדמו"ר מסאטמר ופמלייתו מגיעים לביתו של נתן זאב (נתי) גרוסמן, עורך עיתון 'הפלס'. התברר כי העורך כיבד את האדמו"ר לשמש כסנדק בברית המילה של נכדו, ואילו האדמו"ר מצידו החליט כי זו ההזדמנות לחזק את עורך העיתון.

כידוע עורך העיתון עומד כעת בפני כתב אישום. לטענת אנשי 'הפלג הירושלמי' מטרת כתב האישום היא לזרוע פחד ואימה בעקבות ההתנגדות לגיוס חרדים לצה"ל וההחלטה על ההתבדלות במוסדות החינוך על טהרת הקודש. מתברר כי האדמו"ר רצה להביע את כאבו כנגד "הרדיפה של השלטון", ובא לחזק את ידיו של עורך עיתון 'הפלס'.

מקורבים לאדמו"ר הסבירו ל'בחדרי חרדים' כי למרות שעדיין קיימים חילוקי דעות בנושאים מסוימים בין חסידות סאטמר לבין תלמידי הגר"ש אויערבאך זצ"ל, אך בעקבות המאבק המשותף בכמה נושאים מרכזיים, כמו חוק הגיוס וכמו היוזמה להתנתקות של מוסדות החינוך מתקציבי המדינה כדי למנוע התערבות חיצונית, נוצרה קירבה בין החוג הליטאי לבין אנשי החסידות, שאף מקדישים תמיכה כספית ניכרת במוסדות "טהרת הקודש".

ההכרה בכך ש'הפלס' מהווה גורם מרכזי במאבקים הללו גברה לאחר שגורמי השלטון ראו לעצמם מטרה "לסמן" את עיתון 'הפלס' בהגשת כתב האישום כנגד העורך, ועל כן בא האדמו"ר לחזק את ידיו של עורך העיתון. במהלך הביקור הגיש גרוסמן לאדמו"ר את ספריו 'פותח שער' על סוגיות הש"ס.

האדמו"ר וחסידיו רואים בעיתון 'הפלס' כח מרכזי בהפצת ובהחדרת מאבקיו העקרוניים של הגר"ש אויערבאך זצ"ל וסבורים כי בלעדי העיתון לא היה 'הפלג הירושלמי' מסוגל לנהל את מלחמתו המתמשכת נגד 'גזירת הגיוס', מאבק הכרוך בסיכון עצמי של אלפי בני ישיבות המאוימים במאסרים בכלא הצבאי. גם הקמת המוסדות הרבים 'על טהרת הקודש' ומסע השכנוע של אלפי משפחות אברכים במגזר הליטאי לרשום ילדיהם למוסדות אלו למרות שכר הלימוד הגבוה, נעשתה מכח קמפיין הסברה אינטנסיבי של העיתון.

לדבריהם, האדמו"ר מסאטמר רואה לאחרונה חובה מיוחדת לחזק את עורך עיתון הפלס, וזאת בשל "הרדיפות המרושעות של הממשלה והעלילות המשפטיות שתכליתן להשתיק את מתנגדי השלטון הכפרני".

כזכור, לפני למעלה משנתיים נעצרו באישון לילה עורך הפלס וקבוצה של אברכים אוהדי העיתון, כשהמשטרה והפרקליטות ביקשה להאריך את מעצריהם לתקופות ממושכות והדבר נמנע רק לאחר ערעורים שהוגשו ע"י עורכי דין בכירים לביהמ"ש המחוזי והעליון.

לאחרונה הוגשו כתבי אישום בפרשה זו, כאשר העילה המוצהרת היא אישום ב'הטרדה' בשל פניות טלפוניות של אוהדי העיתון בהן השמיעו באוזני מפרסמים שונים דרישה להפסקת חרם המודעות. ב'פלג הירושלמי' אומרים כי הפעילות החריגה וחסרת הפרופורציה של גופי האכיפה בפרשה זו, כמו גם האשמתו של עורך העיתון במעשים שלכל הדעות לא היה קשור אליהם, נובעת מנסיון גלוי ומוצהר לשתק את עיתון הפלס.

גורמים שנכחו בפגישה המפתיעה, ציינו כי אחד ממקורבי האדמו"ר ציין בפני הנוכחים כי לדעת האדמו"ר מסאטמר "פרשת הפלס צריכה להדליק נורות אזהרה בגלל הנסיון של גורמי השלטון להשתיק מערכות ציבוריות נגד המזימות לבולל את היהדות החרדית, ובכך לפורר את כלי המלחמה של היהדות החרדית במאבקים כנגד השלטון הרוצה לחלן אותה", ובשל כך החליט האדמו"ר לחזק את ידיו של עורך הפלס.

עוד אמר המקורב, כי לדעתו זו של האדמו"ר שותפים שורה ארוכה של רבנים וגדולי תורה בארה"ב, שרבים מהם אף נמנים על 'הזרם המרכזי'. כמה מהם אף המליצו לאחרונה למשפטנים חרדיים בארה"ב ליצור קשר עם גורמים בינלאומיים הלוחמים למען חופש הביטוי, כדי לנהל מאבק פומבי ותקשורתי נגד הנסיונות השקופים של סתימת פיות כפי שהם באים לידי ביטוי בפרשה זו.

"רק במדינות טוטאליטריות מנסים לרקום עלילות בדויות נגד עיתונים וכלי תקשורת המייצגים דעות אופוזיציוניות של מיעוטים אידיאליסטים המתנגדים לפעולותיו של השלטון. אם נשב עכשיו בחיבוק ידיים, בעתיד יופעלו אמצעים דיקטטוריים שכאלה נגד הציבור החרדי בכללותו ונגד כל ציבור המתנגד למדיניות הממשלה", אמר המקורב בשם האדמו"ר.

 

האדמו''ר מסאטמר עיתון הפלס נתי גרוסמן ברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד