י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מקרובם של גדולי הדור

הדיין הנערץ בארה"ב ובלונדון הלך לעולמו

בארצות הברית הלך לעולמו בשנות השמונים לחייו, הגאון רבי יחיאל לבנברג זצ"ל, מי ששימש במשך שנים רבות כדיין בקהילות בלונדון ובארה"ב, ומי שהיה מקושר לגדולי ישראל, בהם הגר"מ פיינשטיין, הגר"י הוטנר והגר"ח שמואלביץ זצ"ל 

הדיין הנערץ בארה"ב ובלונדון הלך לעולמו
הגאון רבי יחיאל לבנברג זצ"ל צילום: David Chesner

ברוך דיין האמת: מארצות הברית מגיעה הבשורה המרה על הסתלקותו של הגאון רבי יחיאל לבנברג זצ"ל, דיין בלונדון ובארה"ב שנפטר בשנות השמונים לחייו.

רבי יחיאל זצ"ל היה בנו של הגאון רבי צבי לבנברג זצ"ל, מרבני ישיבת חיים ברלין בברוקלין, בנו של הרב יהודה העשל לבנברג זצ"ל, מי שכיהן כראש ישיבת ניו הייבן - הישיבה הראשונה שהוקמה בארצות הברית על פי הדרך של הישיבות הליטאיות של אירופה.

המנוח זצ"ל היה בן בית אצל הגאון רבי יצחק הוטנר זצ"ל, מגדולי הרבנים בארצות הברית, ראש ישיבת 'רבינו חיים ברלין' בברוקלין, וחבר מועצת גדולי התורה של ארצות הברית.

אמו הרבנית חנה ע"ה, בתו של הגאון הרב משה שאטסקס זצ"ל שכיהן כרב בלומז'ה וברח מאירופה במלחמת העולם השנייה יחד עם בתו, ועם ישיבת מיר דרך שנחאי שבסין.

הרב יחיאל זצ"ל גדל בסמיכותם של גדולים רבים, כולל שכנו הנערץ פוסק הדור הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל, עמו היה לו קשר קרוב מילדותו. במהלך שנותיו בישיבת מיר בירושלים, היה תלמיד מובהק של ראש הישיבה הגאון רבי חיים שמואלביץ זצ"ל, ושל הגאון רבי נחום פרצוביץ זצ"ל עמם למד בחברותא ושמר על קשר מיוחד עם שניהם.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו הרבנית פייגא תבדלח"ט, בתו של הגאון רבי משה שוואב זצ"ל, משגיח בישיבת גייטסהד, שהתגורר באנגליה, ושם הצטרף לכולל הרבנים בגייטסהד ולמד שם במשך חמש עשרה שנה.

לאחר מכן הגיע הרב יחיאל זצ"ל ללונדון לעמוד בראש בית הספר "מנורה". הוא הפך שם לדיין ומורה צדק והיה רב של בית המדרש 'חובבי תורה'.

בשנתיים האחרונות לחייו, הוא ואשתו הרבנית עברו להתגורר במנצ'סטר, כדי להיות קרוב יותר לחלק מילדיהם.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ברוך דיין האמת הרב יחיאל לבנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד