י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נתניהו מגזים?

הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט: "לא רואה איום קיומי על מדינת ישראל"

בנאום שנשא הערב הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה הוא תקף בחריפות את הדרג המדיני והפוליטי "אותם דמויות שהיום רוצות לעלות על בית המשפט ועל המשטרה, אותם אנשים ואותם שמות שמפיצים את השקרים האלה כדי לשרת אג'נדה"

הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט: "לא רואה איום קיומי על מדינת ישראל"
הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט צילום: פלאש 90

"בניגוד לאגדה הרווחת, שמישהו מזין לתקשורת, צה"ל היה זה שהציג במשך כל השנים והכין תכניות ושקד עליהן ורק אח"כ המליץ לפעול לפיהן גם ב-2016, גם במינהור בצפון, גם בתקיפות בעזה, כולל פעולות אקטיביות, ועוד מבצעים, אך אין לזה יחסי ציבור", כך אומר הערב (שני) הרמטכ"ל לשעבר רא"ל גדי איזנקוט בנאום הסיכום שנעל יומו הראשון של הכנס השנתי מטעם 'המכון הישראלי לדמוקרטיה'.

מדבריו יצא הרמטכ"ל לשעבר בביקורת חריפה נגד הדרג המדיני בכל הקשור לתכנון ואישור מבצעים צבאיים.

לדבריו, "לדרג המדיני מגיע הקרדיט שהוא אישר את הפעולות, אבל בניגוד לדימוי - מי שדחף לפעילות זה צה"ל. המציאות שונה ב-180 מעלות ממה שמתפרסם".

הוא תקף גם את הדרג הפוליטי והבהיר כי "צה"ל מעולם לא תקף מטרה שאינה מפקדה, חולית טרור או מנהרה. אפשר לפגוש גם את אותם הדמויות שראיתי באירועים לפני שלוש וארבע שנים, אותם דמויות שהיום רוצות לעלות על בית המשפט ועל המשטרה, אותם אנשים ואותם שמות שמפיצים את השקרים האלה כדי לשרת אג'נדה".

באשר לאיומים הממשיים על ישראל, עליהם מדבר לאחרונה ראש הממשלה בנאומיו, אומר איזנקוט כי "האתגר הצפוני חמור מאוד. אם תהיה מלחמה בצפון היא תהיה קשה בימים הראשונים ובלתי נסבלת לחיזבאללה", עם זאת הוא מוסיף, "אני לא רואה איום קיומי על מדינת ישראל".

"העובדה שאין לנו תפיסת מדיניות ביטחון פורמלית, היא פגם ובריחה מאחריות", קבע הרמטכ"ל לשעבר, "זה נושא שחייב לקבל ביטוי שיהווה השראה לראשי המערכות הביטחוניות. לגבי השיח התקשורתי והכותרות על קריסת ההרתעה: חשוב לומר, הרתעה נבנית בשנים ולא קורסת ביום אחד. אפשר להתפאר בהרתעה ובעשייה הביטחונית של העשור האחרון".

גדי איזנקוט המכון הישראלי לדמוקרטיה מצב בטחוני איום איראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד