ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
במאמר שכתב לעיתון הבריטי

הרב הראשי של בריטניה פותח במתקפה חסרת תקדים נגד קורבין

לקראת הבחירות לראשות הממשלה שיתקיימו בעוד כשבועיים בבריטניה, מפרסם רבה הראשי של בריטניה מאמר מיוחד בעיתון הנפוץ במדינה בו הוא תוקף את מפלגת הלייבור ואת העומד בראשה האנטישמי • "התייחסו אלינו כמטרידים במקום להתייחס כקהילת מיעוטים עם דאגות אמיתיות

הרב הראשי של בריטניה פותח במתקפה חסרת תקדים נגד קורבין
הרב אפרים מירוויס צילום: בריאן מינקוף

רבה הראשי של בריטניה הרב אפרים מירוויס, פותח במתקפה חסרת תקדים נגד מפלגת הלייבור שבראשותו של ג'רמי קורבין האנטישמי והתגובה "הבלתי מספקת לחלוטין" לאנטישמיות.

במאמר שפרסם ב'טיימס' הבריטי, שלדברי הרב נכתב ב"לב כבד", תוקף הרב הראשי את טענתו של מר קורבין בפאנל בחירות בטלוויזיה בשבוע שעבר, כי מפלגת העבודה "חקרה כל מקרה בודד של אנטישמיות" דבר שנראה לגמרי מופרך, בהתחשב שהמפלגה מלאה בשונאי ישראל שמפיצים תאוריות שקריות מפעם לפעם נגד יהודים בכלל, וישראלים בפרט.

"הטענות של אנשי ההנהגה במפלגת הלייבור כי הם עושים הכל כדי להתמודד עם הנגע של הגזענות האנטי-יהודית, וכי היא חקרה כל מקרה בודד, הן פיקציה", אומר הרב.

הרב אמר על כך שהקהילה היהודית נמצאת בכותרות כבר ארבע שנים: "הקהילה היהודית סבלה את אי הנוחות העמוקה בלהיות במרכז תשומת הלב הפוליטית הלאומית כמעט ארבע שנים, רבים התייחסו אלינו כמטרידים, במקום להתייחס אלינו כקהילת מיעוטים עם דאגות אמיתיות".

הרב הראשי ניסה לחמוק מלחוות דעה פוליטית, עבור מי להצביע בבחירות הקרובות ב-12 לחודש דצמבר. "לא המקום שלי לומר לאף אחד כיצד עליו להצביע", לאחר מכן הוא כותב בטורו "אני מצטער בכלל על המצב הזה. אני פשוט מעלה את השאלה הבאה: מה תגיד התוצאה של הבחירות האלה על המצפן המוסרי של ארצנו?".

"כשיגיע ה-12 בדצמבר, אני מבקש מכל אדם להצביע על פי מצפונו", ביקש הרב.

יצוין כי הרב ד"ר ג'ונתן רומיין כתב בחודש שעבר לקהילתו בבית הכנסת במיידנהד, והפציר בהם להצביע בעד מפלגה פוליטית אשר תהיה לה הסיכוי הטוב ביותר לנצח את מועמדי העבודה בבחירות הכלליות הקרובות.

בחירות בבריטניה הרב אפרים מירוויס גרמי קורבין מפלגת הלייבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד