ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הדיון החסוי נחשף

מסקנות הוועדה בראשות סער: "תחושה של פגיעה בעשייה"

וועדת המשנה למדיניות החוץ שבראשה עומד ח"כ גדעון סער, קוראת לשר החוץ ולשר האוצר לפעול על מנת למצוא פתרונות תקציביים לתפקוד המשרד עד לסוף שנת 2019. בהמשך - להסדיר את תקציב 2020 כך שייתן מענה למשימות המשרד

מסקנות הוועדה בראשות סער: "תחושה של פגיעה בעשייה"
גדעון סער במליאת הכנסת צילום: פלאש 90

ועדת המשנה הזמנית למדיניות חוץ, בראשות חבר הכנסת גדעון סער מ'הליכוד', קיימה ב-18 בנובמבר דיון חסוי בנושא מצב משרד החוץ, בהשתתפות מנכ"ל משרד החוץ, מר יובל רותם, נציגים מהנהלת המשרד ומוועד עובדי המשרד. עוד השתתפו המשנה לראש המטה לביטחון לאומי, ונציגי משרד האוצר מאגפי התקציבים, השכר והחשב הכללי.

הדיון נסוב סביב שלוש סוגיות מרכזיות: השחיקה בתקציב משרד החוץ והפערים התקציביים בפעילותו של המשרד, תנאי השירות של עובדי המשרד, פגיעה בסמכויות המשרד והעברתן למשרדים אחרים. מסקנות הדיון, על דעת ועדת המשנה כולה, הופצו בשבוע שעבר (20 בנובמבר) לשר החוץ, שר האוצר וראש המל"ל, בחתימתו של יו"ר הועדת המשנה.

ממסקנות הוועדה שהותרו לפרסום, עולה תמונה עגומה.

על פני הדברים - בסיס התקציב לשנת 2019 אינו ריאלי. הוצאות משרד החוץ חורגות משמעותית יותר מתקציבו המאושר. ברי, כי מצב דברים זה אינו רצוי.

הוועדה מסבה את תשומת הלב לכך שנתח משרד החוץ מכלל תקציב המדינה ירד משמעותית, זאת על אף חשיבותו של משרד החוץ לביטחון הלאומי של ישראל במובנו הרחב והמערכה המדינית שישראל מצויה בה. נתון זה מטריד. זה אינו מייתר, כמובן, את הצורך בשירות חוץ יעיל.

כמו כן, הוועדה מודאגת ממצב התקציב השוטף של משרד החוץ ומכך שחשב המשרד הוא שצריך לאשר פעילויות בסיסיות. יש תחושה של פגיעה בעשייה של משרד החוץ ועל המל"ל להתערב וללוות את הנושא למציאת פתרון.

הוועדה קוראת לשר החוץ ולשר האוצר לפעול על מנת למצוא פתרונות תקציביים לתפקוד המשרד עד לסוף שנת 2019. בהמשך - להסדיר את תקציב 2020 כך שייתן מענה למשימות המשרד.

חברי הוועדה קובעים כי יש לחתור לפתרון מוסכם בנושא תנאי העבודה של עובדי המשרד. במקביל אנו ממליצים על הקמת ועדה שתבחן את כל נושא השליחים בחו"ל (גם ממשרדים אחרים): סמכויות, שכר, תנאים וכו' במטרה לבחון הרביזיה הנדרשת.

גדעון סער משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד