י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
10 מיליון ש"ח בחודשיים

בעל המאפיה לפקחים שהפתיעו: "פעם אחרונה ודי"

"פעם אחרונה ודי!", כך הבטיח בעל מאפייה שנמצא שלא רשם הכנסות במהלך ביקורת ניהול ספרים של מס הכנסה בנצרת ובסביבה | בנוסף במבצע חקירות וניכויים של חייבים שהתקיים במהלך החודשים אוגוסט-ספטמבר נגבו סך של כ-10 מיליון ש"ח

בעל המאפיה לפקחים שהפתיעו: "פעם אחרונה ודי"
מאפייה. אילוסטרציה צילום: pixabay

מבקרי מס הכנסה ממשיכים להפתיע בעלי עסקים מידי יום ביומו במחוזות וערים שונות.

בימים האחרונים הם נתקלו בבעל מאפייה שנחוש לתקן את דרכיו ואמר להם נחרצות: "פעם אחרונה שזה קורה לי"! לאחר שנמצא שביום הביקורת לא רשם בפנקסי החשבונות הכנסות בסך 1,727 שקלים.

לעומתו, בעל חנות למתנות, ניפק הסבר מפתיע ואמר: "הלקוחה לא שילמה סתם רשמתי שולם", כשנשאל מדוע לא רשם הכנסות בסך כ-1,000 שקלים ואילו בעל חנות לכלים סניטריים שלא רשם הכנסות בסך 21,500 שקלים אותם קיבל בצ'קים, טען: "קיבלתי את הצ'קים לפני מספר ימים והעובדת לא נמצאת השבוע לכן לא נרשמו עדיין".

ביקורות אלו ונוספות היו חלק מ-68 ביקורות בעסקים מענפי התעשייה, מסחר ומתן שירותים באזורים כפריים ועירוניים, שערכו בשבוע שעבר עובדי משרד פקיד שומה נצרת, בעיר נצרת ובסביבתה. לפני המבצע נערכו 58 קניות ביקורת מקדימות וסמויות שנוספו לעוד שבע קניות ביקורת ביום המבצע עצמו. התוצאות מראות כי בקרב 37% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כנדרש לפי החוק.

מבדיקת תנועות העו"ש בחשבון הבנק של אדריכל, נמצאו שתי העברות בנקאיות שהתקבלו בחודש אוקטובר בסכום של 62,050 ש"ח, אשר לא תועדו בספרי העסק. ההסבר המלומד שנתן האדריכל היה: "אנחנו בודקים עם הרואה חשבון ורושמים קבלות". התירוצים הנפוצים ביותר שנשמעו במהלך מבצע זה היו: "לא יודע מה לומר" ו"אין לי מה להגיד", כנראה שגם לבעלי העסקים מתחילים להיגמר התירוצים.

בנוסף, ערכו עובדי משרד פקיד שומה נצרת מבצע חקירות ניכויים ומקדמות מנישומים חייבים, במהלך החודשים אוגוסט וספטמבר ונגבו קרוב ל-10 מיליון שקלים מחובות שהוסדרו במהלך מבצע זה.

פעילות הביקורת נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
 

ביקורת מס הכנסה פשיטת מס הכנסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד