י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגר"ח על המצב: "על היהודים להצפין עצמם ולא להתבלט במעשיהם"

אמש נפתח כינוס הוועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה'. במסגרת הוועדה המתמדת מידיי כחצי שנה באחת ממדינות אירופה, הוזמנו הרבנים המתכנסים לז'נבה כדי לחזק את הקהילה היהודית רבניה ומוסדותיה

הגר"ח על המצב: "על היהודים להצפין עצמם ולא להתבלט במעשיהם"
הועדה המתכנסת של רבני אירופה צילום: אלי איטקין

בהיכל בית הכנסת הגדול 'בית ישראל' שבז'נבה שוויץ נפתח אתמול (שני) כינוס הוועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה'. במסגרת הוועדה המתמדת מידיי כחצי שנה באחת ממדינות אירופה, הוזמנו להתכנס בז'נבה כדי לחזק את הקהילה היהודית רבניה ומוסדותיה.

נשיא הועידה ורבה של מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כי "עם כל ההתפתחויות השליליות יש לנו אמונה בעידן החדש של המנהיגות ובאיכות הידידות ביניהם ובין 'ועידת רבני אירופה'. אנו שומעים כל העת על חשיבות היהודים ומעמדם באירופה. אנו שמחים על בחירתה של ההנהגה החדשה, מודים להם על תמיכתם העקבית ביהודים ובישראל, ומתפללים שהם האנשים המתכוונים באמת להמיר דיבורים למעשים".

גדולי ישראל שליט"א המלווים את הועידה בעצה ותושיה, שיגרו אגרת מיוחדת לרבנים. באגרת שהובאה בפתיחת הכינוס ע"י נציגם בוועדה המתמדת הרב ישראל פרידמן, קוראים שר התורה, הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין למתכנסים בז'נבה: "והנה בעת הזאת כאשר נתרבו מקרי אנטישמיות בהרבה מקומות, על היהודים להצפין עצמם ולא להתבלט בדבריהם ובמעשיהם, וכמאמרם הוי קבל וקיים."

במכתבם הדגישו מרנן ורבנן שליט"א כי "על אודות הגיורים יש לעורר ולהזכיר את הידוע לגייר רק על ידי בית דין קבוע וחשוב, ולקבל רק גירי אמת שהתגיירו בבתי דינים כאלו כפי שכבר הורו בעבר".

תוך כדי הדיונים בז'נבה, אירעה תקרית אנטישמית "בשידור חי", כאשר אדם שעבר בסמוך לבית הכנסת "בית יעקב" שבו נערכו הדיונים, התקרב בצורה מאיימת אל קבוצת רבנים ששהו בחצר המבנה וקרא לעברם "הייל היטלר". האיש ככל הנראה פעיל ימין קיצוני נבלם על ידי מאבטחי הקהילה היהודית המוצבים סביב בית הכנסת. כך דווח קובי נחשוני באתר Ynet. עוד דווח, כי משטרה הוזעקה למקום. ועשרות המשתתפים, רבני מדינות ודיינים שהגיעו מכל רחבי היבשת, התבקשו על ידי כוחות הביטחון להיכנס למבנה ולהסתגר בתוכו עד לסיום הטיפול באירוע.

רבני אירופה הגר''ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד