י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת פיזור הכנסת

סקר: סיבה לדאגה בימין - גוש השמאל גדל; נתניהו מביס את סער

בצל הפלונטר הפוליטי והמאבק שנפתח על ראשות הליכוד, מתפרסם היום סקר של אתר וואלה! על פי נתוני הסקר גוש הימין מצטמק ונראה כי גם בסיבוב הבא אביגדור ליברמן יהווה לשון מאזניים להקמת ממשלה • עוד נתון שבדק הסקר הוא קרב הראש בראש בין גדעון סער לבנימין נתניהו

סקר: סיבה לדאגה בימין - גוש השמאל גדל; נתניהו מביס את סער
נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש90

בעוד נראה כי זו עובדה מוגמרת שהכנסת ה- 22 תפוזר בקרוב ומדינת ישראל תצעד בפעם השלישית לבחירות - סקר אתר וואלה! מעלה נתונים שצפויים להדאיג את ראש הממשלה שאולי ינסה להימנע ברגע האחרון מבחירות.

על פי הסקר, כחול לבן היא המפלגה הגדולה עם 34 מנדטים, הליכוד שומרת על כוחה עם 33 מושבים, הרשימה משותפת 13 מנדטים, ש"ס 9 מנדטים.

שאר המפלגות גם הן לרוב שומרות על כוחן: ישראל ביתנו זוכה על פי תוצאות הסקר ל 8 מנדטים, יהדות התורה 7 מנדטים, הימין החדש מתחזקת וזוכה ל 7 מנדטים, העבודה-גשר 5 והמחנה הדמוקרטי 4 מנדטים.

מה שאמור להדאיג את גוש בימין על פי הסקר שפורסם היום, הוא הנתון שמראה כי שתיים מסיעות הימין, הבית היהודי והאיחוד הלאומי לא עוברות את אחוז החסימה דבר שמעלה את הסיכויים למערכת בחירות רביעית.

על פי התוצאה, גוש השמאל עולה וזוכה ל 59 מנדטים כאשר גוש הימין זוכה ל 56 מנדטים בלבד. מה שמראה כי אביגדור ליברמן ישאר לשון המאזניים גם בסיבוב הבא. 

בוואלה בדקו גם את הסיכויים של המועמדים בקרב בליכוד, כאשר נראה כי גדעון סער שצפוי להתמודד מול ראש הממשלה נתניהו צפוי לסיים את הקרב בהפסד מר בקרב מתפקיד הליכוד.

בקרב הציבור הכללי: גדעון סער 37% בנימין נתניהו 36% לא יודע 27%

לעומת זאת בקרב מצביעי הליכוד: בנימין נתניהו 81% גדעון סער 12% לא יודע 6%

לשאלה: מבין האישים הבאים מי אתה מעדיף שיעמוד בראש הליכוד לאחר נתניהו:

כלל המדגם - גדעון סער 31% ניר ברקת 14% יולי אדלשטיין 7% אבי דיכטר 4% ישראל כץ וגלעד ארדן 3% כל אחד, מישהו אחר 7% לא יודע 31%

בקרב מצביעי הליכוד - ניר ברקת 21% גדעון סער 17% יולי אדלשטיין 11% גלעד ארדן 7% ישראל כץ 6% אבי דיכטר 4% לא יודע 28% מישהו אחר 6%

לשאלה האם אתה בעד תחבורה ציבורית בשבת: בעד 64% נגד 27% לא יודע 9%.

 

גדעון סער בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד