י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חשד בארה"ב

חברת הקונגרס האמריקאי בשירות האיראנים

על פי דיווח בכלי תקשורת זרים, חברת הקונגרס האמריקאי אילהאן עומאר - אנטי ישראלית מובהקת, מקבלת שכר ממדינת קטאר שבתורה מעבירה מידע מעומר לרשויות באיראן

חברת הקונגרס האמריקאי בשירות האיראנים
וושינגטון צילום: ארכיון

האם חברת הקונגרס האמריקנית אילהאן עומאר האנטישמית היא סוכנת זרה?

לטענת איש עסקים מקנדה, היא גויסה על ידי ממשלה זרה, והעבירה מידע רגיש לאיראן, לאחר שקיבלה מימון על ידי ממשלה זרה, כך עולה מעדות מושבעת של איש עסקים קנדי ​​בבית משפט בפלורידה. כך מדווח האתר 'אל ערביה'.

בעדות שהועברה בוידאו מטורונטו - קנדה לבית המשפט המחוזי בפלורידה ב- 23 באוקטובר, איש העסקים אלן בנדר, יליד כוויית, טען כי יש לחברת הקונגרס קשרים עמוקים עם ממשלות ופקידים בכירים במזרח התיכון כולל קטאר. בהצהרתו אמר שהוא פגש את המזכיר הקטארי לענייני ביטחון, מוחמד עבדאללה ובכירים נוספים בקטאר.

השלושה טענו שהקרדיט לעלייתה המטאורית והדי מפתיעה של עומר, היא בזכות הכסף: "אם לא המזומנים שלנו, עומר היתה סתם עוד פליטה סומלית שחורה באמריקה שמקבלת קצבאות שונות, ומנקה שולחנות בסופי שבוע."

בעדותו טוען בנדר שהתבקש לגייס פוליטיקאים ועיתונאים אמריקאים להיות נכסים מודיעיניים של קטאר. הוא התנגד, אך גורמים בקטאר הגיבו שכמה פוליטיקאים ועיתונאים אמריקאים כבר מקבלים מהם משכורות, ובמיוחד עומר, שכונתה כ"תכשיט הכתר".

אשת הקונגרס השנויה במחלוקת והאנטישמית, כבר נמצאת תחת ביקורת כי הפרה את כללי הכספים של קמפיין הבחירות, מועצת הכספים לקמפיין במינסוטה קבעה ביוני כי עומר הפרה את כללי הכספים של קמפיין המדינה, על ידי שימוש לא נכון בכספי הקמפיין לצורך נסיעות מחוץ למדינה תוך כדי הצגתה כנציגת המדינה.

האשמותיו של בנדר מרחיקות לכת, על פי עדותו, קטאר "גייסה את אילאן עומר עוד לפני שחשבה להיות פקידה בממשלה, הם טיפחו אותה וסידרו לה מימון ואת השטח, כדי להכניס אותה לפוליטיקה לפני שהיא אפילו הראתה רצון, הם שכנעו אותה, עומר שיתפה פעולה עם הקטארים וקיבלה תשלומים במזומן" כך לטענתו בתצהיר לבית המשפט.

כלי תקשורת אמריקאים וטורקיים דיווחו בעבר כי עומר פגשה את נשיא טורקיה, ארדואן, תומך מרכזי באחים המוסלמים, כשהייתה נציגת המדינה במינסוטה בשנת 2017. לדברי בנדר, עומר פגשה את ארדואן ונשבעה לכאורה אמונים אליו.

בנדר טוען כי מרגע כניסתה של עומר לתפקיד, היא השתמשה בתפקידה בבית הנבחרים כדי לקבל גישה למידע רגיש שאותו העבירה לקטאר, ומשם לאירן.

על פי התצהיר של בנדר, תפקידה של עומר בקמפיין ההשפעה הקטארי הוא קריטי. היא גייסה באופן פעיל פוליטיקאים אחרים מטעם קטאר, אמר בתצהיר. הקטארים טענו כי "הדבר הטוב ביותר שכסף יכול לקנות הם פקידים אמריקאים מכיוון שהם הזולים מבין בעלי התפקידים הזולים ביותר בעולם", כך על פי עדותו המושבעת

אילהאן עומאר איראן ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד