י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הנשמות למעלה שמחות

הרבי ניחם את משפ' אוחנה "אבי איבד את כל משפחתו בשואה"

האדמו"ר מצאנז הגיע היום לניחום אבלים ממושך ומרגש אצל אופיר אוחנה ששיכל את שני בניו רפאל ואלעזר בשריפה מחרידה בכניסת שבת בנתניה "אם היו יהודים שואלים שאלות, כבר לא היו יהודים כיום"

הרבי ניחם את משפ' אוחנה "אבי איבד את כל משפחתו בשואה"
הרבי מצאנז בניחום היום אצל משפ' אוחנה צילום: באדיבות המצלם

האדמו"ר מצאנז הגיע הבוקר לניחום בבית משפחת אוחנה ששניים מבניהם נפטרו באופן טראגי בכניסת השבת בשריפה בדירתם ברחוב הרב שרעבי בנתניה. 

המשפחה יושבת בשכונת וותיקים במבנה זמני שם נמצאים הורי הילדים והוריהם.

בתחילת הניחום אמר הרבי "אנו כיהודים מאמינים יודעים שיש דברים שאנו לא מסוגלים ולא יכולים להבין, מחובתנו להתפלל לביאת המשיח, אז נבין הכל ושזה היה לטובה. כנאמר, אז ימלא שחוק פינו ולשונינו רינה, על מה שאנחנו היום בוכים ולא מבינים, לעתיד לבוא, נבין ונשמח ונדע שזה היה טוב".

"ידוע הוא שיש בשמים נשמות גבוהות, הם מבקשים לרדת לעולם הזה מכל מיני סיבות, אפילו למספר שנים מועטות. זה לא דברים פשוטים. זה ברור שיש סיבות אחרות שאנו לא מבינים הדברים האלו" אמר הרבי.

"אבי, (מרן הרבי השפע חיים מצאנז) זי"ע" סיפר הרבי "איבד בשואה מלבד את אשתו ואחד עשר ילדים, את כל משפחתו ממשפחת הוריו. הם היו בסביבות מאתיים איש ונשאר רק הוא ועוד אחיין. הקב"ה נתן לו כוח לשרוד את זה ולשקם אותו ואת כלל ישראל. הקב"ה נותן כוחות מיוחדים לאנשים כאלו בכלל, הוסיף הרבי,  זה זכות גדולה שאנשים מתחזקים מדברים כאלו וזה זכות גדולה לכם ולעם ישראל".

"אנחנו כיהודים יודעים שמקבלים שכר על מצוות ועונש על עבירות, לא מבינים חשבונות שמים, אין קושיות כי אין תירוץ. אבל מאמינים שיש סיבה. ברור הוא שהנשמות למעלה שמחים וששים, הם במקום הכי טוב".

ההורים ביקשו מהאדמו"ר ברכה שיהיה יותר קל לעבור את התקופה הראשונה שיזכו להאמין ללא שאלות, הרבי ענה להם שזה התחזקות באמונה הבסיסית שיש לכל יהודי. צדיקים אמרו, או שאין שאלות או שאין תשובות. אם היו יהודים שואלים שאלות, כבר לא היו יהודים כיום... אנחנו אמונים על אמונה תמימה בהקב"ה וכשמשיח יבוא הכל יתבהר ונבין שבדיוק כך היה צריך להיות".

בני המשפחה סיפרו על האחדות שהם רואים מהאסון בין כל רובדי הציבור, אמר הרבי, צריך לראות לחזק ולהישאר עם האחדות הזאת הלאה.

לקראת סיום הוסיף הרבי טללי נוחם וברכות לרוב ובירך שיזכו לראות המון נחת ושמחות. אחרי הניחום ניגש גם לעזרת הנשים שם ישבה האמא ונחמה בדברי תנחומים. 

 

רפאל ואלעזר אוחנה הילדים רפאל ואלעזר אוחנה אסון השריפה בבית משפחת אוחנה נתניה הרבי מצאנז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד