ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
האם השר יאמץ? > פרסום ראשון

המתווה של המשפטן והח"כ שיאסור הפעלת תחבורה ציבורית בשבת

בעקבות הפרצה בעניין תח"צ בשבת ובכדי למנוע את התרחבותה לערים נוספות, חבר הכנסת מש"ס מצא סעיף בחוק שמקנה סמכות לשר התחבורה למנוע זאת והוא פונה במכתב לסמוטריץ' בכדי שיפעיל את סמכותו: "אני מפציר בך אנא הפעל את סמכויותיך" • פרסום ראשון

המתווה של המשפטן והח"כ שיאסור הפעלת תחבורה ציבורית בשבת
בצלאל סמוטריץ'/משה ארבל צילום: הלל מאיר, פלאש 90

לאחר שבשבת האחרונה חלה פירצה חמורה בחילול השבת, כשכמה רשויות בגוש דן החלו להפעיל מיזם תחבורה ציבורית בשבת ולאחר ששר התחבורה וכך גם סגן השר יעקב ליצמן טענו כי מדובר בפרצה בחוק שלא ניתן לתקנה בתקופה הפוליטית הזו - חבר הכנסת והמשפטן משה ארבל מציע מתווה שיביא סוף לסאגה.

במכתב ששיגר היום (שלישי) חבר הכנסת משה ארבל לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' והגיע לידי 'בחדרי חרדים', הוא כותב, "בשבת האחרונה החליטו מספר רשויות בגוש דן להפעיל שירות הסעות בשבת. במקביל, עיריית רמת גן ורשויות נוספות הודיעו על כוונתן להצטרף לשירות ההסעות או להפעיל שירות הסעות עצמאי בשבתות הם הרצליה, שהם ומודיעין".

לדברי ארבל, "סוגיית התחבורה הציבורית בשבת אינה מסודרת כיום בפירוט בחקיקה או בתקנות. בשל לקונה זו במערך הנורמטיבי במדינת ישראל, ולאור החלל שנוצר בשלטון המרכזי בתקופת הקיפאון הפוליטי בו שרויה הכנסת, הרשו לעצמן רשויות מקומיות לקבל החלטות חשובות והמהותיות בדבר אופי השבת ואופי השבת הציבורית במדינת ישראל, מקומה של תחבורה ציבורית בשבת ושינוי הסטטוס- קוו הנהוג מהקמת המדינה. זאת, מבלי שניתנה לרשויות סמכות המפורשת לכך".

חבר הכנסת ארבל בעל תואר שני למשפטים ועורך דין במקצועו עוד קודם שהגיע לכהן כחבר כנסת, מציע לשר התחבורה להפעיל את סמכותו של השר המוקנית לו בחוק, לקבוע תקנות בדבר הפעלת רכב ציבורי מנועי. כשבמכתבו הוא מצטט את החוק בו נכתב כי "רשאי שר התחבורה להחרים תקנות בקשר ל'איסור הפעלת אוטובוס ציבורי בימי מנוחה' בקו שירות; לעניין זה יתחשב השר ככל שניתן במסורת ישראל בכל הנוגע לאיזור תנועת רכב בימי מנוחה".

ארבל מסיים את מכתבו לשר הדתי, "אני מפציר בך אנא הפעל את סמכויותיך וקבע תקנות אשר ישיבו את הסוגיה החשובה הזו להכרעתו של שר התחבורה", תוך שהוא מציין כי למרות המצב בו אנו נמצאים בממשלת מעבר "אולם כפי שבתקופה זו אין הממשלה רשאית לבצע מהלכים משמעותיים, כן לא ראוי שיעשו כן הרשויות המקומיות נוכח ניצול חולשת הממשל".

משה ארבל בצלאל סמוטריץ תחבורה ציבורית בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד