י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נלחמים על השפיות

החרדית שאושפזה בכפייה עם גברים: הסיפור צריך להטריד

אם חרדית לחמשה ילדים שביקשה לאשפז את עצמה בעקבות זיהוי דיכאון, מצאה את עצמה בסצנה מפחידה של אשפוז בכפייה במחלקה עם גברים ובלי מפתח לחדרי מקלחת: המשפחה מאשימה

החרדית שאושפזה בכפייה עם גברים: הסיפור צריך להטריד
אילוסטרציה צילום: stocksnap.io

סיפור מטריד נחשף היום (שלישי) בכאן חדשות, בכתבתה של דקלה אהרן-שפרן, לפיו אישה חרדית, אם לחמישה, אושפזה בבית חולים פסיכיאטרי 'מעלה כרמל', שלא בצדק. לטענת בני משפחתה, היא אינה מסוכנת לעצמה או לסביבה. עורכת דינה מסבירה כי מדובר באישה שפויה לחלוטין, שמודעת למצבי דיכאון שתוקפים אותה ומזהה אותם בזמן כדי לאשפז את עצמה לקבלת טיפול. הטענה המרכזית היא על תנאי האשפוז. לדברי המשפחה, היא אושפזה במחלקה עם גברים שמקצתם אלימים, דבר שיצר אצלה חרדה.

עוד טוענים בני משפחתה, כי האישה סבלה לאורך האשפוז מגניבת חפצים, מקבלת מינון גבוה של תרופות, מה שגרם לה להיראות מנותקת וחסרת חיים במהלך שעות רבות. בעקבות פניית כאן חדשות שוחררה האישה לביתה אתמול.

שרה, קרובת משפחתה של האישה שאושפזה בכפייה, סיפרה לקרן נויבך בתוכנית "בחצי היום" בכאן רשת ב: "זה צריך לעורר זעם וצמרמורת אצל כל אחד. אף אחד ואחת מאיתנו לא יכולים לדעת באיזה מצב יכול להביא אותם למצב של אשפוז בכפייה. היא סמכה על בית החולים שעזרו לה בפעם הקודמת. היא הוכנסה למקום מזעזע בחברת גברים. אין מפתחות לשירותים ומקלחות. היא עברה שם גהינום. מה שנורא מכל זה שהוציאו אותה משם כבריאה לחלוטין".

ממשרד הבריאות ומבית החולים נמסר בתגובה כי במרכז הרפואי לבריאות הנפש מעלה הכרמל קיימת רק חצי מחלקה פעילה בהפרדה מגדרית המיועדת לנשים בלבד, וכי בעת אשפוזה של המטופלת הייתה המחלקה בתפוסה מלאה, ולפיכך לא ניתן היה לאשפזה במחלקה זו.

אשפוז בית חולים פסיכיאטרי הפרדה מגדרית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד