כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הנאומים, הסיסמאות והקריאות

אלפים במפגן תמיכה בנתניהו: "זהו כתב אישום נגד עם ישראל"

עצרת תמיכה התקיימה אמש בתל אביב, בעקבות מה שנראית בעיני רבים כרדיפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בניסיון לסלק את שלטון הימין. רק שרה אחת ושני ח"כים מ'הליכוד' הגיעו ונאמו בעצרת, לצד עו"ד יורם שפטל שקבע כי מנדלבליט וניצן עברו "עבירות פליליות ברורות" 

אלפים במפגן תמיכה בנתניהו: "זהו כתב אישום נגד עם ישראל"
אלפים במפגן תמיכה בנתניהו צילום: חן כליפא

אלפים הגיעו אמש (שלישי) מכל רחבי הארץ לרחבת מוזיאון תל אביב, שם התקיים מפגן תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות כתבי האישום שהוגשו נגדו בשבוע שעבר.

הדמויות הפוליטיות שנאמו במחאה, היו שרת התרבות מירי רגב, יו"ר סיעת 'הליכוד' ח"כ מיקי מכלוף זוהר וח"כ שלמה קרעי, כן נשא דברים תקיפים גם עורך הדין יורם שפטל.

שרה רגב אמרה בנאומה כי "מאות אלפים במדינה שדואגים לדמוקרטיה חשים שהם מושתקים. לא ישתיקו אותנו! אבל אסור שהאכזבה תפגע בשלטון החוק. לכן אני קוראת להוריד שלטים לא חוקיים שגוררים להסתה - כי אנחנו בליכוד שומרים על החוק ורוצים שהחוק ישמור עלינו".

"נתניהו שומר ישראל אמיתי, שומר הדמוקרטיה, והוא עושה הכל כדי לשמור על מדינת ישראל", אמרה רגב וסיננה רמיזה לעבר גדעון סער כי "בתקופה הזו עלינו להתאחד סביב ראש הממשלה נתניהו, אין מקום לפיצולים, זה מחליש אותנו מבית. בניגוד לשמאל אנחנו נאמנים למנהיגי הליכוד לאורך כל הדרך".

במחאה נישאו שלטים, עליהם נכתב בין היתר "שי ניצן לחקירה", "לעולם לא תצעד לבד", "נביאי השקר נגד נביא האמת" וכן "אני צ'חצ'ח גאה".

כמו כן נשמעו קריאות מפי הנוכחים: "אנחנו לא מאיימים על איש, לא נפגע באיש, אנחנו נדרוש ועדת חקירה שתכניס אתכם לבית הסוהר".

עורך הדין יורם שפטל, הידוע כתומך ימין מובהק, עלה גם על הבמה ותקף בחריפות את היועמ"ש אביחי מנדלבליט ואת פרקליט המדינה שי ניצן וקבע כי הם עברו "עבירות פליליות ברורות", כהגדרתו.

"קל להתנפל על המשטרה. אבל כל מעשה נבלה שהמשטרה עשתה בחקירות האלה, זה עם גיבוי מלא של ראשי הנחש - אביחי מנדלבליט ושי ניצן", אמר עו"ד שפטל והוסיף, "ראשי הנחש הם מנדלבליט ושי ניצן. הממסד המשפטי כולו עומד מאחורי קשר שתיקה באמצעות צווי איסור פרסום כדי לא לחשוף את התמונה האמיתית, המזוויעה, לפיה מנדלבליט עבר עבירות פליליות ברורות".

יו"ר סיעת 'הליכוד' בכנסת, חבר הכנסת מיקי מכלוף זוהר נאם בעצרת ואמר: "גורמי השמאל המציאו את כל תיאוריית הקונספירציה. מערכות האכיפה נפלו קורבן לתוך המזימה של השמאל והתקשורת. רה"מ קיבל חקירה מעוותת, חקירה מלוכלכת, חקירה שקרית. אנחנו נשתוק?. זה ערב שייזכר בהסטוריה של מדינת ישראל. אני רוצה למסור לכם בשם ראש הממשלה שהוא אוהב אותכם וגאה בכם".

את הערב הנעימה להקת הילדים 'פרחי ירושלים' בניצוחו של חנן אביטל.

ראש הממשלה שלא הגיע לעצרת, הודה בסיומה לתומכיו, באמצעות חשבון הטוויטר שלו וכתב, "15,000 תודות".

יצוין כי השרים וחברי הכנסת של 'הליכוד' ושאר מפלגות הימין, החליטו שלא ליטול חלק במפגן שהיה ידוע מראש כקריאת תיגר על מערכת המשפט, למעט שלושת הח"כים מ'הליכוד' הנחשבים למקורבים ביותר לבנימין נתניהו.

מי שיצא נגד ההפגנות בפומבי ללא תירוצים והתחמקויות בניגוד חבריו, היה חבר הכנסת גדעון סער שהחליט בימים האחרונים להסיר את הכפפות ולומר את אשר לבו היכן שתינתן לו הבמה. "בכנות אני חושב שההפגנות לא מועילות לנתניהו ומזיקות לליכוד", אמר סער בראיון ל'ערוץ 13' יממה לפני המפגן.

לדבריו, "לא קובעים בכיכר העיר לגבי זיכוי של אדם. יהיו שם אזרחים אכפתיים שיש להם זכות להפגין, אבל השאלה היא אם מפלגת שלטון בוחרת לקחת החלטה של היועץ המשפטי לממשלה ולקיים סביבה הפגנה. זו שאלה כבדה ואני לא רואה כיצד זה יכול להועיל לנו ברמה הפוליטית או לנתניהו בניהול המאבק המשפטי".

הפגנת מחאה בנימין נתניהו מירי רגב מיקי זוהר יורם שפטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד