כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הוקם צוות חקירה

בעקבות נחיתת החירום: כל מסוקי היסעור קורקעו

לאחר הדרמה שהסתיימה בחסדי שמים ללא נפגעים בגוף, בחיל האוויר הוחלט לקרקע את מערך מסוקי היסעור עד לסיום חקירת המקרה | בתוך גורם בכיר בחיל האוויר בשיחה עם כתבים, משבח את תפקוד הצוות שמנה 14 בני אדם, שחילץ והציל את עצמו

בעקבות נחיתת החירום: כל מסוקי היסעור קורקעו
מסוק יסעור ביצע נחיתת חירום ועלה באש צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

בעקבות נחיתת החירום של מסוק יסעור אמש (שלישי) סמוך ליישוב בית קמה, שהסתיימה בשרפתו כליל, בחיל האוויר החליטו על קרקוע מערך היסעור בעקבות התקלה הטכנית שהובילה להתלקחות במנוע של המסוק ולנחיתת החירום.

מתחקיר האירוע עד כה עולה כי במהלך טיסת אימונים של צוות יסעור עם לוחמי שלדג, אירעה תקלה טכנית, שלפי ההערכה מקורה במנוע. עם זיהוי הבעיה, בגובה 170 מטר, החל הצוות בטיפול תכליתי וכעבור כדקה נחת המסוק, ועליו שני טייסים, מכונאי מוטס ו-11 לוחמים, בשלום בבית קמה, לאחר מכן התפשטה האש מהמנוע לגוף המסוק, שבער משך זמן רב ונשרף כליל.

"טרם ידוע מה גרם לתקלה החמורה של אש במנוע", אומר גורם בכיר בחיל האוויר, שמשבח את תפקוד הצוות: "הם הצילו חיים ותפקדו בצורה הנכונה. אנחנו גאים בהם. יש לנו ביטחון מלא בצוותי האוויר ובצוותים הטכניים שלנו".

בעקבות האירוע החליט מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, על קרקוע מערך היסעור והקים צוות תחקיר לבדיקת נסיבות המקרה.

"אנחנו משוכנעים שנדע מה גרם לתקלה ולאש במנוע", אמר הגורם, "זו המשימה הראשית כדי להחזיר את המערך, שלוקח חלק מרכזי בפעילות החיל, לטיסה".

נחיתת חירום מסוק יסעור חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד