י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התקבל בכבוד ויקר

הגר"ד יוסף ביקר בקהילות הספרדיות בארצות הברית

בעל ה'הלכה ברורה' הגר"ד יוסף בקהילות הספרדיות בארצות הברית | "רישום ילדים לבתי ספר יהודים הוא מיסודות הקיום של שמירת הזהות היהודית בעם ישראל" • צפו בתיעוד

הגר"ד יוסף ביקר בקהילות הספרדיות בארצות הברית
הגר"ד יוסף בביקור בארה"ב צילום: ג'ייקוב כהן

בעל ה'הלכה ברורה' וחבר מועצת החכמים הגר"ד יוסף, מסר סדרת שיחות חיזוק בקהילות היהודיות בארצות הברית במהלך שהותו במדינה.

במהלך הביקור הגיע הגר"ד יוסף לקווינס, שם מסר שיעור הלכתי עמוק לאברכי הכולל שבראשות הגאונים רבי אהרן וואלקין ורבי יצחק ישראלי הרב הראשי ליהדות בוכרה בארה"ב ובקנדה, כשלאחר מכן מסר שיחת חיזוק בפני אנשי הקהילה הבוכרית, ודיבר על הצורך להגביר את רישום הילדים לבתי ספר יהודים.

הגר"י ישראלי רבה הראשי של הקהילה הבוכארית נשא דברים אף הוא והעלה על נס את הזכות הגדולה לה זכתה הקהילה כאשר הגר"ד יוסף מלוה את הקהילה מקרוב.

כן ביקר הגר"ד יוסף בגרייטנק ומסר שיעור לחברי הקהילה במקום בראשות הראב"ד הגאון רבי אליהו בן חיים שם גם דיבר על החשיבות ברישום הילדים למוסדות יהודיים, ועוד הוסיף לדבר בשבחו של הגאון רבי אליהו בן חיים והסביר על החובה בציות לרבני המקום: "איש לא ירים ידו מבלעדיהם". הראב"ד הודה לגר"ד על ברכותיו ועל מסירותו לצורכי הקהילה היהודית והשפעתו הרבה בנושא רישום ילדים למוסדות יהודים.

דבריו של הגר"ד יוסף בנושא רישום הילדים הם המשך ישיר למדיניות שמוביל חבר המועצת יחד עם ארגון 'חזק' בראשות הרב אילן מאירוב במטרה להילחם בהתבוללות ובשמירת הזהות היהודית, כאשר בהשפעתו הישירה של הגר"ד יוסף הועברו בשלש השנים האחרונות בפעילות האירגון קרוב לאלף ילדים מבתי ספר ממשלתיים למוסדות יהודים.

הגר"ד יוסף ביקר ומסר שיעורים בין היתר בברוקלין בכולל 'כתר ציון' של הגר"מ מסלתון, בת"ת 'מקור חיים' של הגר"י עוזרי, בישיבת 'לב תורה' ובבית יעקב 'אחיעזר'.

הרב דוד יוסף קהילות יהודיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד