י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שאלת המכונית השרופה

השוד שמסעיר את אירופה: אין קצה חוט

כלי התקשורת בגרמניה בפרט ובאירופה בכלל ממשיכים לעסוק בשוד האוצרות הגדול בהיסטוריה שהתרחש  במוזיאון תכשיטים בגרמניה, המשטרה מצאה מכונית שרופה, אך עדיין היא לא מובילה אל החשודים שבינתיים מן הסתם הצליחו להתרחק עוד יותר

השוד שמסעיר את אירופה: אין קצה חוט
חלק מהתכשיטים שנגנבו צילום: משטרת גרמניה

משטרת גרמניה דיווחה כי היא מעריכה כי המכונית השרופה שנמצאה ביום שני האחרון, הייתה קשורה לפשע הגדול של שוד האוצרות. עם זאת, אין להם עדיין קצה חוט להגיע לתכשיטים הגנובים ממוזיאון בדרזדן, אחד הקולקציות העתיקות באירופה.

המשטרה פרסמה אתמול (שלישי) כי המכונית השרופה שמצאו ביום שני שימשה את גנבי התכשיטים בדרזדן כרכב המילוט שלהם.

הבלשים גילו את הרכב במוסך תת קרקעי, אך באותה עת לא היו בטוחים אם הוא קשור לגניבה. אך מאוחר יותר מצאו החוקרים עדויות של הרכב המחבר אותו לזירת הפשע. עדיין אין זכר לשני הגנבים שביצעו את השוד, ולמשטרה אין כיווני חקירה חדשים.

עדיין לא ידוע כמה פריטים נלקחו, אך מנהלי המוזיאון מאמינים שזה היה פחות ממה שחשבו לראשונה. המשטרה פרסמה תמונות של כמה מהפריטים הגנובים בטוויטר.

כזכור, אוצרות בשווי של כמיליארד יורו נגנבו בפשיטה של גנבים במוזיאון גרמני ביום שני לפנות בוקר, הכספת בעיר דרזדן.

הגנבים ניתקו את החשמל לפני שפרצו דרך חלון למוזיאון שפעם התפאר בכך שהוא 'בטוח מאד'.על פי הדיווח באתר "הבילד" הגרמני, הם גנבו תכשיטים ויהלומים בשווי של עד מיליארד יורו, הערכת הסכום פורסמה עוד לפני שהמשטרה פרסמה מה בדיוק נגנב, כך שיכול להיות שהשווי של האוצרות הגנובות יותר ממיליארד יורו או הרבה פחות.

הפורצים ברחו במכונית. המשטרה מקווה שמצלמות האבטחה תיעדו את הפריצה, למרות שחשמל היה מנותק. "הדיילי מייל" הבריטי פרסם כי שריפה פרצה הלילה על גשר סמוך למוזיאון, ועל פי ההערכה יתכן כי האש קשורה לניתוק של החשמל. בדיווחים בגרמניה נמסר כי הגנבים היו 'קטנים במידה ניכרת' כדי שיוכלו להשתחל בחלל קטן בחלון. גולשים ברשתות החברתיות תהו, האם נערים צעירים הם אלו שפרצו. שוטרים וחוקרים עדיין חוקרים כיצד הגנבים נכנסו פנימה.

שוד תכשיטים גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד