י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ברוך דיין האמת

אבל בעולם הרבנות: הגרד"צ אורדנטליך זצ"ל, רבה של ביתר עילית

ברוך דיין האמת: הבוקר מגיעה הידיעה הקשה על הסתלקותו של הגאון רבי דוד צבי אורדנטליך זצ"ל - רבה האשכנזי של העיר ביתר עילית מאז היווסדה • בשנים האחרונות נחלש הרב והיה נעזר בכסא גלגלים • מסע ההלוויה ייצא היום בשעה 12:30 מבית הכנסת בוסטון בביתר עילית

אבל בעולם הרבנות: הגרד"צ אורדנטליך זצ"ל, רבה של ביתר עילית
הגרד"צ אורדנטליך זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבית החולים הדסה עין כרם' בירושלים מגיעה הידיעה הקשה על הסתלקותו של הגאון רבי דוד צבי אורדנטליך זצ"ל, רבה האשכנזי של העיר ביתר עילית מאז היווסדה והוא בן 82 בפטירתו.

בשנים האחרונות נחלש הרב והיה נעזר בכסא גלגלים, למרות חולשתו המשיך בעול הרבנות יחד עם עמיתו יבלחט"א הגאון רבי יעקב תופיק אביעזרי בהנהגת עיר התורה והחסידות בהרי יהודה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לראשונה, הרב אורדנטליך פונה ביום שישי האחרון לבית החולים עקב קשיי נשימה ואושפז במצב קשה. רבני ביתר פרסמו מכתב הקורא להתפלל לרפואתו, אך הבוקר קרסו מערכות גופו והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

יצוין כי מאז ייסוד העיר ביתר עילית לפני למעלה מעשרים שנה מונה הרב אורדנטליך לרבה של המקום עד להכרזתה לעיר ואם בישראל. הרב היה אהוב ואהוד על כל התושבים.

בכניסה לביתו עם הרבי מצאנז. צילום: משה גולדשטיין

תושבי העיר ופרנסיה ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' לאחר הסתלקותו מעמידים תמונה מדהימה סביב הרב שסרב תמיד להביע את דעתו בבחירות שנערכו בעיר, פעם אחת הגיע לקידוש לאחר ניצחונו של ראש העיר רובינשטיין ואמר "אני רוצה לבוא להוקיר לך טובה".

הרב דוד צבי זצ"ל היה מראשוני הדיינים בבית דינו של מרן הגר"נ קרליץ זצ"ל בעיר בני ברק. בנוסף שימש כמגיד שיעור בישיבת באיאן הגדולה בירושלים והיה נוסע לישיבה פעם בשבוע ביום רביעי למסור שיעור לבחורים.

הרב זצ"ל שהיה ליטאי נקשר לעולם החסידות ובפרט בעירו, האדמור"ים שגרים בעיר כמו האדמו"רים מנדבורנה ביתר, לעלוב ביתר, דינוב והמשפיע הגה"ח רבי פנחס בונקר ועוד זכו אצלו לקרבה מיוחדת.

לפני שלוש שנים נפטר עליו חתנו הגאון רבי זליג לייב ברוורמן זצ"ל, רב קהילת היכל זרח שערי תפילה במודיעין עילית. הרב אורדנטליך ביכה את הסתלקותו של חתנו וחיזק את בני המשפחה ונכדיו היתומים. הרב הותיר אחריו דור ישרים מבורך בנים ובנות נכדים וצאצאים רבים.

בעיריית ביתר עילית יחד עם תושבי העיר, מסרו: "המומים וכואבים, על פטירת מורנו המרא דאתרא, הגאון הצדיק רבי דוד צבי אורדנטליך זצוק"ל, גאב"ד ביתר עילית, שהנהיג את קהל עדתנו עשרות בשנים".

מסע ההלוויה ייצא בשעה 12:30 מביהכנ"ס בוסטון בביתר עילית, ויעבור דרך הרחוב הראשי עד ליציאה מהעיר. בשעה 16:00 תעבור ההלוויה בישיבת אהל יעקב רח' הלפרין 14 בני ברק, בדרכה לבית החיים פוניבז' בב"ב.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד