י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אגרופים ואבנים לפנים"

הנער הותקף בסמוך לישיבה בה הוא לומד

קטין הותקף ליד הישיבה בה לומד בעיר העתיקה בירושלים, לפני שלושה שבועות. המשטרה עצרה חשוד, וטרם הוגש נגדו כתב אישום. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו "כל זמן שהתוקף חופשי הוא מהווה פצצה מתקתקת"

הנער הותקף בסמוך לישיבה בה הוא לומד
אגרוף. אילוסטרציה צילום: unsplash

קטין בן 17 הותקף ברחוב 'חלדיה' בעיר העתיקה בירושלים לפני שלושה שבועות, בעת ששהה ליד הישיבה בה הוא לומד. במכתב ששלח עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו למחלקת החקירות במרחב דוד תוארה התקיפה.

"התוקף הכה שלושה אגרופים בפניו של מרשי, בעודו היה לבדו. בשלב זה הגיע למקום בחור נוסף. התוקף התרחק מעט והחל לזרוק לעברם אבנים. מרשי נפצע ונחבל בפניו וסביב עיניו". עוד תיאר עו"ד בלייכר כי התקיפה נעשתה ללא סיבה "התקיפה כנגד מרשי נעשתה ללא כל התגרות וללא כל סיבה מלבד היותו של מרשי יהודי".

בסוף מכתבו ביקש עו"ד בלייכר למצות את החקירה, וכן "לוודא שהחשוד נחקר על רקע גזעני, ושהתיק יעבור לפרקליטות המחוזית להגשת אישום בגין 'תקיפה הגורמת לחבלה של ממש על רקע גזעני'".

עו"ד בלייכר תיאר את המצב ופנה למשטרה בבקשה להעמיד לדין את התוקף "לצערנו רבים האירועים של תקיפות יהודים אנטישמיות. תקיפה ופציעה של אדם חף מפשע על ידי מספר אגרופים לפניו בלא שעשה לתוקף כל רע מעידה על אכזריות התוקף וכוונותיו המרושעות. כל זמן שאותו תוקף מהלך חופשי הוא מהווה פצצה אנטישמית מתקתקת שיכולה להסתיים בפעם הבאה בתוצאה קשה הרבה יותר. באחריות המשטרה לחקור את האירוע ביעילות ולהביא להעמדה לדין של התוקף על תקיפה ממניע אנטישמי".

ממשטרת ישראל נמסר עם קבלת הדיווח אודות התקיפה הגיעו למקום שוטרים שפתחו בחקירה אשר עודנה מתנהלת, ועיכבו מספר מעורבים. מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות, אולם נדגיש כי המשטרה חוקרת את המקרה במקצועיות וביסודיות על מנת להגיע לחקר האמת ולמיצוי הדין עם החשודים.

העיר העתיקה תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד