י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"העריקים מוסרים נפש בשמחה"

צפו: הרבי מסאטמר התרגש מיוזמת הגר”ע אויערבך

חשיפה: בעת ביקורו של האדמו"ר מסאטמר במעונו של הגר"ע אויערבך - ממנהיגי הפלג הירושלמי, הוא שמע על היוזמה החדשה של הקמת כוללים עבור האברכים העריקים מהפלג הירושלמי והתפעל "האברכים עומדים בדרגה חדשה של מוסרי נפש מתוך שמחה" • צפו בתיעוד

צפו: הרבי מסאטמר התרגש מיוזמת הגר”ע אויערבך
האדמו"ר מסאטמר עם הגר"ע אוירבך צילום: באדיבות המצלם

חשיפת בחדרי: בעת ביקורו של האדמו"ר מסאטמר במעונו של הגר"ע אויערבך - ממנהיגי הפלג הירושלמי, שמע האדמו"ר כי הגר"ע אויערבך נמצא בעיצומו של תהליך הקמת כוללים על 'טהרת הקודש' עבור האברכים העריקים מהפלג הירושלמי.

האדמו"ר מסאטמר שהתפעל מאוד מהיוזמה, התבטא כי "האברכים עומדים בדרגה חדשה של מוסרי נפש מתוך שמחה".

לאחר הביקור המפתיע של האדמו“ר מסאטמר בביתו של עורך הפלס, ביקש הגר"ע אויערבך לבוא ולשוחח עימו "בנושא חיזוק אי ההתייצבות בלשכות הגיוס", האדמו"ר ששמע במה מדובר, והחליט להקדים את ביקורו המתוכנן במעונו של הגר"ע.

האדמו"ר מסאטמר שמע במעונו של הגר"ע על מצוקתם של אברכי הפלג הירושלמי שמדינת ישראל החליטה לא לתקצב אותם - כחלק מהמאבק נגד עריקי הפלג.

האדמו"ר שמע כי בעקבות מצוקת האברכים החל הגר"ע בהקמת פרויקט גדול להקמת כוללים על 'טהרת הקודש' ברחבי הארץ, שיתנתקו כליל מתקציבי המדינה. לרשת הכוללים קרא הגר"ע “לבושי עוז", על שם גבורתם ועוזם של האברכים.

בתיעוד שהגיע לידי בחדרי חרדים, הגר"ע אויערבך התבטא בפני האדמו"ר כי עליהם אומר דוד המלך בתהילים "עליך הורגנו כל היום". האדמו"ר מסאטמר הביע את התפעלותו ממסירות הנפש של האברכים, וציין כי הם "בדרגה אחרת של 'הורגנו כל היום' מתוך שמחה, שזו דרגה אחרת לגמרי מכל מסירות נפש שקיים בדורנו".

האדמו"ר הוסיף כי "צריך לעזור להם ולתת להם כוח כדי שיוכלו להמשיך לעמוד בניסיון".

הרבי מסאטמר הרב אוירבך הפלג הירושלמי עריקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד