ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
השקיע כ- 600 אלף אירו

מחווה מיוחדת ללבנוני שרכש את חפציו של היטלר ותרם ל'יד ושם'

אמש הפתיעו הרבנים את עבדאללה שתילה הלבנוני שרכש את פרטי הצורר הנאצי ותרם אותם ל'יד ושם' • נשיא הועידה הגר"פ גולדשמידט העניק לו תשורה שופר לקול תשואות הנוכחים בדינר הסיום של ועידת רבני אירופה

מחווה מיוחדת ללבנוני שרכש את חפציו של היטלר ותרם ל'יד ושם'
איש העסקים הלבנוני מקבל שופר צילום: אלי איטקין

אמש הפתיעו אותו הרבנים בדינר הסיום בהשתתפות מאות מבני הקהילה. ועידת רבני אירופה העניקה אות הוקרה לאיש העסקים השוויצרי-לבנוני עבדאללה שתילה שרכש את החפצים של היטלר במכירה הפומבית בגרמניה במטרה להעבירם ליד ושם בישראל.

האות בצורה של שופר הוענק על ידי נשיא הועידה הגאון רבי פנחס גולדשמידט וראש מטה נשיא הועידה גדי גרוניך.

לפני המכירה ניסו ראשי ועידת רבני אירופה לסכל אותה באמצעות לחץ ציבורי, אך למרות זאת היא יצאה את הפועל, חרף המחאות מסביב לעולם. חשיבות הרכישה של הלבנוני היא, מאחר והייתה התעניינות מצד ניאו נאצים לרכוש את הטובין הנ"ל כדי לשמר את מורשתו של הצורר.

שתילה, איש עסקים שנולד בביירות ופועל בשוויץ וברחבי אירופה, השקיע כ- 600 אלף אירו ברכישת שורת הפריטים המובילים, אך בכמה מהמקרים הפסיד לקונים אחרים. בין השאר רכש שתילה את הצילינדר של היטלר ב-50 אלף אירו עותק מוכסף ונדיר של 'מיין קאמפף' ב-130 אלף אירו, קופסת סיגרים מוכספת של היטלר ב-19 אלף יורו, מכתבים אישיים ועוד.

במושב הועדה המתמדת קיבלו הרבנים בכאב סקירה על החששות מחפירות בקברים במקומות רבים באירופה. בדיון שהתפתח נדונו דרכי המאבק בפרשת הניסיון של הממשלה להעברת בית העלמין העתיק בוילנא ודרכי הפעולה למניעת עקירת בית העלמין בו טמונים גדולי הדורות זי"ע ועניין הקבורה היהודית בצרפת.

לבקשת גדו"י מרנן ורבנן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א, באיגרת למשתתפי הכינוס. "וחשוב מאד להשתדל ולפעול בכל מה שאפשר לשמירת כבוד המתים ובתי העלמין בכל אתר ואתר בכל דרכי ההשתדלות האפשריים, אך כמובן צריך שהכל יהיה בדרכי נועם ובלא התגרות".

הרב פנחס גולדשמידט אדולף היטלר ועידת רבני אירופה יד ושם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד