י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ראיון שעורר סערה

המיליארדר מדובאי לחסיד: "על ישראל לפרק חמאס וחיזבאללה"

חאלף אחמד אל-אבטור - מיליארדר מאיחוד האמירויות, התראיין לעיתונאי החסידי שלומי זייאנץ. ציטוטים מהראיון פורסמו בהרחבה בתקשורת הערבית ועוררו סערה גדולה • "לפני כמה ימים ראיתי שנתניהו מפרסם את המיקומים בהם מאחסן חיזבאללה את נשקו. מדוע הוא לא תוקף?"

המיליארדר מדובאי לחסיד: "על ישראל לפרק חמאס וחיזבאללה"
המיליארדר מדובאי מתראיין לחסיד צילום: באדיבות המצלם

העיתונאי החסידי שלומי זייאנץ, ראיין את המיליארדר הערבי חאלף אחמד אל-אבטור מדובאי - איחוד האמירויות. אחמד הוא משקיע ועומד בראש קבוצת Al Habtoor - אחת החברות המצליחות ביותר במדינות המפרץ.

חאלף אל אבטור ידוע לא רק בזכות הישגיו העסקיים הרבים, אלא גם בידע הנרחב שלו בעניינים פוליטיים בינלאומיים, פעילותו הפילנתרופית, מאמציו לקידום השלום, והעובדה שהוא משמש כשגריר לא רשמי במדינתו בחו"ל.

הוא כותב בהרחבה על פוליטיקה מקומית ובינלאומית ומפרסם מאמרים קבועים בתקשורת וכן הוא הוציא מספר ספרים.

התאגיד שלו מוכר כאחד התאגידים העסקיים הבולטים באזור עם אינטרסים לא רק ברחבי המזרח התיכון, אלא ברחבי העולם.

הכתב החסידי של מגזין "עמי" בשפה האנגלית היוצא לאור בארצות הברית, טס לדובאי, שם נפגש עם המיליארדר במשרדו המפואר.

לאחר שהדברים פורסמו, כלי תקשורת ערביים פרסמו את הדברים בהרחבה, ועוררו סערה גדולה.

המיליארדר מאיחוד האמירויות, קרא לכונן יחסים מלאים עם ישראל. "ערבים ויהודים הם בני דודים. זה גם מטופש שבני דודים נלחמים זה בזה, אנו במדינות המפרץ חייבים לומר בפומבי שאנחנו רוצים לכונן יחסים עם ישראל", אמר.

"הקשרים עם ישראל באים לטובת הרווח הפוליטי והכלכלי משני הצדדים."

המיליארדר עורר סערה לאחרונה, כשאמר בסרטון שפורסם לאחרונה ברשתות החברתיות כי הוא רוצה שלום עם ישראל. הוא הסביר: "הבחנתי בכמה אנשים בטוויטר שאומרים שילדיי ציונים וישראלים. אנחנו רוצים את העתיד עם ישראל" הוא מדגיש, "צריך ליידע את העולם שאנחנו רוצים שלום." הוא הוסיף: "ישראל קיימת וזו עובדה מוגמרת, ואנחנו צריכים להתמודד עם זה."

לגבי הסכסוך הישראלי פלסטיני הוא אומר: "אני לא מבין. לפני כמה ימים ראיתי בעיתון שנתניהו מפרסם את המיקומים המדויקים בלבנון ובסוריה שבהם מאחסן חיזבאללה את נשקו. מדוע הוא לא תוקף אותם?".

"עלינו, מדינות המפרץ הערבי, לציין בפומבי שאנחנו רוצים לקיים יחסים עם ישראל. אולם על ישראל לפרק את חמאס, חיזבאללה ושאר ארגוני הטרור. הם יכלו לעשות זאת תוך זמן קצר. יש להם מל"טים, אפשר לעשות את זה. כל כמה חודשים הם נלחמים כמה שעות, ואז נהיה שקט ואז שוב נלחמים, זה כמעט כמו משחק."

שלומי זייאנץ הכתב החסידי שראיין את המיליארדר מדובאי. אומר ל"בחדרי חרדים". כי "הוא בן אדם מאד רציני, הוא באמת רוצה לעשות טוב לעולם, ומה שהוא עשה, זה מאד אמיץ, רוב האנשים היו מפחדים להגיד את הדברים שהוא אמר, אבל הוא באמת רוצה לעשות את העולם מקום טוב יותר, ולכן הוא עושה ככה ומדבר ככה, הוא מקבל הרבה תגובות שנאה מהעולם הערבי, אנשים מכנים אותו בכינויים קשים, אבל אני יודע שבלב שלו הוא באמת רוצה טוב, ואני מאד מעריך ומכבד אותו בשל כך".

איחוד האמירויות דובאי חיזבאללה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד