י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אחרי הנאום הקשה

ליברמן לאשר: "השתלח בי באמצעות גידופים"

בעקבות דבריו הקשים היום במליאת הכנסת של חבר הכנסת יעקב אשר שתקף את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן והשווה אותו למנהיג מפלגת הלייבור האנטישמי ג'רמי קורבין, ליברמן משיב "מעדיפים להשתלח בי באופן אישי באמצעות גידופים וביטויי נאצה"

ליברמן לאשר: "השתלח בי באמצעות גידופים"
ליברמן/אשר צילום: פלאש 90

לאחר הדברים הקשים שהטיח היום במליאת הכנסת חבר הכנסת יעקב אשר שהשווה את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן למנהיג מפלגת הלייבור האנטישמי מבריטניה, אביגדור ליברמן משיב.

"הצטערתי לשמוע את דבריו של ח"כ יעקב אשר היום במליאה, ולהיווכח שוב שח"כים שמאוד הערכתי בעבר, כמוהו וכמו ח"כ גפני וח"כ מקלב, במקום לנהל שיח ענייני מעדיפים להשתלח בי באופן אישי באמצעות גידופים וביטויי נאצה" אומר ליברמן.

"אמרתי לא פעם ואני שב ואומר" מדגיש ליברמן, "ישראל ביתנו בעד המסורת והערכים היהודים. אין לנו שום דבר נגד הציבור החרדי. הטענות שלנו מופנות אך ורק להנהגה שמשעבדת את המגזר החרדי לטובת אינטרסים פוליטיים ומונעת ממנו השתלבות בחברה הישראלית. כן ליהדות לא לכפייה דתית".

בהמשך תגובתו, מבהיר ליברמן את עמדת מפלגתו ביחס לציבור החרדי:

1. מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמממנת מערכת חינוך שמונעת מילדים לימודי אנגלית, מחשב ומדעים מדוייקים. מסגרות החינוך החרדי מגדלות דור של מסכנים ונזקקים שיהיו תלויים בעסקנים, תמיכות וגמ"חים.

2. הדרישה שלנו להחזיר לרבני עיר את הסמכות לגייר, אינה גחמה שנולדה היום. משנת 1948 עד 1994 זה היה המצב. הניסיון לשים את מערך הגיור בידי קבוצה של רבנים קנאים גורמת לעוגמת נפש ולריחוק מהיהדות.

3. חוק הגיוס, שנוסח באופן אחראי וממלכתי טורפד על ידי הח"כים החרדים בכנסת. אנו לא נסכים למצב שבו 150,000 תלמידי ישיבות אינם עובדים, חיים על חשבון הציבור ומתחמקים משירות צבאי או לאומי, כמו גם להסתה הפרועה ולאלימות המופעלת נגד חיילים חרדים.

4. באשר לפתיחת מרכולים בשבת, אני הראשון שאתנגד לפתיחת מרכולים בבני ברק, אבל לא אסכים לסגירת מרכולים באשדוד, בראש פינה ובתל אביב.

5. מיזם התחבורה העירונית בשבת בהובלת כמה מראשי הערים בגוש דן מבורך ועוזר להרבה מאוד אנשים להתנייד בשבת. האיומים להפסקת היוזמה אינם מוצדקים. המסלולים נבחנו בקפידה ומרוחקים מבתי כנסת ומשכונות חרדיות. גם לחילונים בדיוק כמו לדתיים הזכות לנהל את חייהם ללא כפייה דתית.

6. גם הניסיונות להפסיק עבודות חיוניות בשבת ולהעבירן לימי חול, כמו העבודות בגשר יהודית, אינם מתקבלים על הדעת. הדבר יצור פקקי ענק בכביש העמוס ביותר בישראל ויסכן חיים.

"קדושת החיים מעל קדושת השבת. זאת גישה יהודית מאז ומתמיד" מדגיש ליברמן לסיום. "אני מאמין בעיקרון של חיה ותן לחיות וכדאי מאוד שהח"כים החרדים יפנימו גישה זו למען שמירת מרקם היחסים בין חילונים לדתיים ולמען עתידה של מדינת ישראל".

יעקב אשר אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד