י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בג"ץ העביר ביקורת בעבר

במלחמה עיקשת: נמנעה נתיחת גופתו של החוסה

משטרת ישראל ביקשה לנתח את גופתו של חוסה שלא התעורר משנתו בחדרו בהוסטל, במלחמה עיקשת של המחלקה המשפטית בזק"א, הושג וויתור, תוך הטחת ביקורת במשטרה, מדוע מקרים חוזרים ונשנים על חשבון כבוד המת וצער משפחתו

במלחמה עיקשת: נמנעה נתיחת גופתו של החוסה
נפטר צילום: משה שי, פלאש 90

ארגון זק"א הצליח שוב לשמור על כבוד המת ולמנוע נתיחה. אתמול בשעות הבוקר (שלישי) נמצא חוסה בהוסטל ברכסים, כשהוא ללא רוח חיים לאחר שככל הנראה לא התעורר משנתו, חוקר משטרת ישראל הורה לפנות את גופת המנוח למכון אבו כביר.

היום בצהרים (רביעי) פנתה המשפחה של המנוח למחלקה המשפטית של זק"א כי עדיין לא שוחררה גופת המנוח וכי המשטרה אמרה להם שרק מחר ביום חמישי יתקיים דיון בבית המשפט לגבי נתיחת הגופה.

המחלקה המשפטית של זק"א פנתה למטה הארצי של משטרת ישראל שהפנתה אותה לקצין בכיר במחוז חוף האחראית על האירוע, בשיחה טלפונית עם קצין בכיר טען שהוא לא מכיר את האירוע המדובר.

בשיחה של המחלקה המשפטית עם החוקר שטיפל בזירה נאמר כי הוא סיים את יום עבודתו ולבית המשפט הוא יפנה רק מחר בבוקר. ואם הם רוצים משהו אחר, הוא מבקש שזק"א יפנו לקצינים ההמונים עליו.

בשיחה חוזרת של המחלקה המשפטית עם הקצין הבכיר במחוז חוף אמר הקצין כי הוא מנחה את החוקרים לגשת לבית המשפט במיידי ויש לארגן עורך דין.

עורך דין ישראל שלומאי מהמחלקה המשפטית של זק"א, יצא ממשרדו לכיוון בית במשפט. עוד הוא נוסע, בדרך התקשר החוקר של המשטרה מבית המשפט כי השופטת שמעיינת בחומר לא מבינה למה דרוש נתיחת הגופה, והשופטת הורתה לשחרר את גופת המנוח לאלתר לקבורה.

בכדי למנוע הישנות מקרים כאלה של הלנת המת ופגיעה בכבודו האחרון, המחלקה המשפטית של זק"א מבקשת וקוראת למ"מ המפכ"ל ולראשי אגף החקירות במשטרה, לחדד את הנהלים ולעשות סדר בעניין כבוד המת, "לא יתכן לעכב משפחה שרוצה לקבור את יקירם ולגרור אותם ימים מבלי לעשות דבר כשאין חשד לפלילים", אומר מיכאל גוטווין רכז המחלקה המשפטית ל'בחדרי חרדים'.

לדבריו, "שופטי בג"ץ נתנו דגש על עניין כבוד המת וכבוד המשפחה בהחלטה של בג"ץ מלפני חצי שנה, בה כתבו השופטים שטוב הייתה עושה המשטרה אם לא הייתה פונה לבית המשפט בבקשת נתיחה כדי שמקרים כאלה לא ישנו בעתיד".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "גופת המנוח נשלחה לבדיקה על מנת לשלול חשד לפלילים. לאור בקשת המשפחה ועל מנת להקל על סבלה יזמה המשטרה דיון בבית משפט מעבר לשעות המקובלות על מנת לערוך דיון חקירת סיבת מוות ולשחרר את גופת המנוח לקבורה בהקדם".

זק"א המחלקה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד