י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אם תזוז - אנחנו נרצח אותך"

כתב אישום בפרשת השוד האכזרי של הגבאי

דקירות, אגרופים, מכות, סטירות וגם איום ברצח. זה מה שעולה מכתב האישום שהוגש כנגד שלושה ערבים, שהתפרצו לביתו של קשיש גבאי בית כנסת הגדול בחיפה | מעצרם הוארך עד תום ההליכים נגדם

כתב אישום בפרשת השוד האכזרי של הגבאי
צללית. אילוסטרציה צילום: unsplash

שלושה שבועות לאחר השוד האלים שביצעו בביתו של הגבאי המיתולוגי של בית כנסת הגדול בחיפה, הוגש כתב אישום נגד שלושה ערבים על סמך דו"חות פעולה של בלשי תחנת חיפה, הודאות חלקיות, בדיקת DNA ועוד.

שלושת השודדים נעצרו בבניין הדירות בו ממוקמת דירת הקשיש, כאשר הנאשם עלאא החזיק במשקפיו של הגבאי ומהראן (נאשם נוסף) החזיק בתכשיט של הגבאי.

שניים מהשודדים נעצרו בקומה העליונה בחדר המדרגות, כשבסמוך אליהם נתפסו שני כובעי גרב, אחד מהם שנמצא תואם ל-DNA של עלאא.

"לאור נסיבות ביצוע העבירה המיוחסת למשיבים, קיים יסוד סביר לחשש כי באם ישוחררו, יסכנו המשיבים את שלום הציבור" נכתב בבקשה שהוגשה לבית המשפט עם כתב האישום. "קיים יסוד סביר לחשש ששחרורם של המשיבים יביאו לשיבוש הליכי משפט ולהשפעה על עדים".

מסתבר כי שלושת השודדים הינם עבריינים מורשעים, ומסוכנים. עלאא הורשע בשנת 2015 בעבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ותקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, בגינה ריצה מאסר בן 10 חודשים בפועל.

סאמר הורשע בין השנים 2013-2018 בעבירות אלימות, רכוש וסמים. כנגדו תלוי ועומד מאסר על תנאי בר הפעלה בן 8 חודשים מתיק פלילי.

לחובתו של מהראן הרשעות קודמות בין השנים 2011-2018 בעבירות אלימות, רכוש וסמים, בגינן ריצה מספר תקופות מאסר בפועל.

לאור האמור לעיל, ומפאת חומרת העבירה המיוחסות לשודדים, "לא ניתן לאיין את מסוכנותם ולא ניתן להשיג את מטרת המעצר בדרך של שחרור בערובה ובתנאי שחרור שפגיעתם בחירותם של המשיבים פחותה" וביקשו להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', בתאריך 6.11.2019 בשעה 21:00 לערך, עת שהה גבאי בית הכנסת בגפו בדירה הממוקמת בקומה הראשונה ברחוב הרצל בו שוהה משרדו, הגיעו שלושת הנאשמים לפתח הדירה כשהם רעולי פנים, עוטים כפפות וכשברשותם סולם ואחד מהם, עלאא, אף מחזיק בידו סכין.

הנאשמים נקשו על דלת הדירה וכאשר הקשיש פתח את דלת הדירה, דחף עלאא את הגבאי כשהוא מחזיק בידו סכין והוביל אותו עד לסלון הבית. שם הוא הצמיד את הסכין לצווארו של הקשיש ושני השודדים הנוספים נכנסו אף הם לדירה.

השודדים איימו על הקשיש, הטילו עליו אימה, דרשו ממנו לשמור על שקט והורו לו למסור להס את כספו. עלאא אחז בגבאי ואחד מהשודדים הנוספים הכה אותו במכת אגרוף באפו וגרם לו חבלה באף.

עלאא המשיך לאחוז את הגבאי הקשיש, בעוד שני השודדים ערכו חיפוש בדירה אחר רכוש נוסף.

עקב חששו של המתלונן מפני הנאשמים ומעשיהם, אמר להם שיקחו מהדירה כל דבר שהם רוצים, ובלבד שיניחו לו, אך שלושת השודדים המשיכו בחיפוש אחר רכוש יקר בדירה.

משלא עזבו את הדירה, ניסה הגבאי להתנגד למעשיהם של שלושת השודדים, ובתגובה אחד השודדים הכה את הקשיש במכת אגרוף בפניו וגרם לו לחבלה מתחת לעין שמאל ועלאא הכה את הקשיש באמצעות הסכין וגרם לו חבלה בגבה שמאלית.

השודד עלאא סתם את פיו של הקשיש וכפת את ידיו באמצעות סרט דבק מסקינטייפ ואיים על הגבאי "אם אתה תזוז - אנחנו נרצח אותך". תוך כדי, עלאא שלף את הארנק של הקשיש שהכיל המחאות כספיות ועוד.

אחד השודדים נכנס לחדר העבודה בדירה ולקח משם כספת. השלושה ניסו לפתוח את הכספת עם מכות פטיש, ומשלא הצליחו, ניגשו לקשיש ודרשו ממנו לפתוח את הכספת. הוא ניסה להתחמק ואמר שהוא לא זוכר את הקוד, והם בתגובה היכו אותו במכות וסטירות.

בשעה 21:30 לערך, שלושת הנאשמים נטלו מהדירה את הכספת, תכשיט מזהב ומשקפיים, ונמלטו מהדירה.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', מיד לאחר יציאת השלושה מהדירה, נעצר הראשון על ידי אנשי הבילוש והמודיעין של תחנת חיפה ששהו במקום בעקבות מידע מודיעיני.

שני השודדים הנוספים ששמעו את המעצר של חברם לפשע, ברחו במעלה המדרגות ועלאא זרק את הכספת ששדד - לעבר אחד השוטרים כדי לנסות ולסכל את מעצרו, אך כעבור זמן קצר נעצרו השניים הנוספים בתוך הבניין.

בחדר המדרגות נמצאו שני כובעי גרב שנועדו להסתיר את הפנים מפני מצלמות אבטחה, אולם הם לא נמצאו על הנאשמים עצמם. חוקרי המשטרה של תחנת חיפה ערכו התאמה בין השודד עלאא לאחד הכובעים - ומצאו התאמת DNA.

לאחר שהבין כי עלו עליו, עלאא גם הודה בביצוע השוד וסיפר כי החזיק סכין, אולם טען כי הוא זה שנגרר אחר השניים הנוספים. השני, סאמר, אישר בחקירה כי אכן נכח במקום, אך לטענתו כלל לא נכנס לדירה. השלישי מהראן בחר לשמור על זכות השתיקה.

שוד אלים בית הכנסת הגדול בחיפה גבאי בית כנסת כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד