י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שבועיים לפיזור הכנסת > מאמצים אחרונים

'כחול לבן' לקראת פיצול? "גנץ מתוסכל מהעקשנות של לפיד"

בעוד ח"כ בני גנץ נענה ליו"ר הכנסת ושיגר את נציגו במו"מ לפגישה שאולי תקדם את המו"מ להקמת ממשלה בניסיון למנוע את הבחירות השלישיות, ח"כ לפיד וכמוהו גם יעלון מתנגדים בכל תוקף לאפשרות של ישיבה תחת נתניהו, נציגו של לפיד לא התייצב והדובר עקץ בבוז

'כחול לבן' לקראת פיצול? "גנץ מתוסכל מהעקשנות של לפיד"
בני גנץ ויאיר לפיד בישיבת סיעה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

האם 'כחול לבן' לקראת פיצול? בעוד שמספר 2 ב'כחול לבן' יאיר לפיד מבקש מבני גנץ להפסיק את השיחות ולא לנהל משא ומתן על ישיבה בממשלה עם יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו, גנץ מעוניין לנהל שיחות ולהיפגש במטרה למנוע בחירות שלישיות.

על פי הדיווח הערב במהדורה המרכזית של 'כאן 11', ח"כ המקורב לבני גנץ מגלה כי "גנץ מתוסכל מהעקשנות של לפיד".

יצוין כי ההתנגדות ב'כחול לבן' לישיבה בממשלה תחת נתניהו, אפילו לא ליום אחד, אינה באה רק מכיוונו של ח"כ יאיר לפיד וסיעת 'יש עתיד', גם ח"כ משה בוגי יעלון העומד בראשות סיעת תל"ם, הבהיר הערב כי לא יישב תחת נתניהו עד שיזוכה. 

"נפגשתי היום עם יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין בניסיון למנוע בחירות", סיפר ח"כ יעלון בחשבון הטוויטר שלו, "הבהרתי כי 'כחול לבן' מנסה להקים ממשלת אחדות עם הליכוד, כפי שהודענו מתחילת דרכנו. הבהרנו גם שאנו מוכנים לרוטציה בתפקיד ראש הממשלה, ובתנאי שבני גנץ ראשון".

תוך שהוא מבהיר נחרצות, "לא נשב בממשלה בראשות בנימין נתניהו כל עוד לא יזוכה בבית משפט מהאישומים החמורים נגדו".

"נמשיך לחתור לאחדות ולעשות כל שניתן כדי להימנע מבחירות נוספות", אמר ח"כ יעלון, "אך לא נסטה מערכינו ומהתחיבויותינו לבוחרינו. הבעתי בפני יו"ר הכנסת הערכתי הכנה למאמציו להשיג אחדות ולמנוע בחירות נוספות".

מוקדם יותר היום, החזיר יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין את נושא המו"מ לסדר היום הציבורי, כאשר רק יורם טרובוביץ, נציגו של יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ נענה והגיע לפגישה, לעומת נציגו של ח"כ יאיר לפיד, שלום שלמה נעדר מאותה פגישה, מה שאולי מעיד על חילוקי הדעות בין השניים באשר לחידוש המו"מ מול 'הליכוד'. 

באשר למגעים שהתחדשו, עדכן אדלשטיין, "קיימתי הערב פגישות עם צוותי המו"מ של כחול-לבן והליכוד, הפגישות התנהלו באווירה חיובית. שני הצדדים נענו להצעתי לקיים פגישה משותפת שתתקיים בכנסת ביום ראשון. בימים הקרובים אפגש עם ראשי מפלגות נוספים, אמשיך לעדכן".

רק כדי להבין עד כמה המאבק בתוך 'כחול לבן' גלוי, די להביא מה שכתב היום רועי קונקול, דוברו של יאיר לפיד, על חידוש המגעים על ידי יו"ר הכנסת, "בשביל מה הוא צריך עוד זמן קצר? יש איזה רפורמה לאומית שהוא חייב להשלים? חותם עוד חודשיים על הסכם שלום? מכריע את הטרור? מה הוא יעשה בכמה חודשים שהוא לא עשה 13 שנים? אה כן ויש את העניין הקטן עם כתב אישום".

הדובר סיכם וכתב: "יו"ר הכנסת כרגיל משמש כבובה על חוט של ביבי. ספינים של ילדים בכיתה ב".

מפלגת כחול לבן יאיר לפיד בני גנץ משה בוגי יעלון יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד