י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בטקס מיוחד

376 לוחמים חדשים הצטרפו למשמר הגבול

בטקס שהתקיים הערב הוענקו סיכות לוחם ל-376 לוחמים ולחמות חדשים שהצטרפו למשמר הגבול של משטרת ישראל, שישובצו ברחבי הארץ. מפקד מג"ב: "אתם תפעלו בנקודות החיכוך הרגישות ביותר, תדרשו לשדר הרתעה, לספק ביטחון לאזרחים" 

376 לוחמים חדשים הצטרפו למשמר הגבול
טקס סיום מחזור הטירונות 2019 צילום: דוברות המשטרה

מחזור הטירונות - אוגוסט 2019 הגיע הערב (רביעי) לסיומו בטקס בו הוענקה סיכת הלוחם של מג"ב ל-376 לוחמים ולוחמות משמר הגבול של משטרת ישראל שבימים הקרובים ישובצו ביחידות מג"ב ברחבי הארץ ויקחו חלק במאבק המשטרה בטרור ובפשיעה.

הטקס התקיים הערב באנדרטת חיל התחזוקה שבחדיד במעמד מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, מפקד בסיס ההדרכה החילי, תת-ניצב יהודה יהושוע, חברי סגל הפיקוד הבכיר של מג"ב, מפקד גדוד גורן- גדוד הטירונים של מג"ב, סגן ניצב רונן יוספי, סגל הפיקוד של בה"ד מג"ב, סגל הפיקוד של משמר הגבול, משפחות ואורחים.

מפקד מג"ב, ניצב יעקב (קובי) שבתאי אמר בדבריו: "השליחות הזו בה בחרתם תלבש מהיום פנים וצורה דרך מגוון רחב של משימות שתדרשו למלא עם הגעתכם לשטח. החל מטיפול בתופעות פשיעה דרך שמירה על הסדר הציבורי, בלחימה בטרור ובפעילות ביטחון שוטף מגבול לבנון ועד אילת. משמר הגבול משנה את פניו ומתאים את מאפייניו לאתגרים הביטחוניים והפליליים בישראל".

עוד אמר להם, "אתם תפעלו בנקודות החיכוך הרגישות ביותר, תדרשו לשדר הרתעה, לספק ביטחון לאזרחים, לנהוג בעירנות ולהבין את החשיבות שבתפקידנו כאוכפי חוק וכזרוע המבצעית של משטרת ישראל".

"כאשר אני מתבונן בכם לבושים במדי מג"ב, זהים לכאורה, יודע אני שמאחורי כל לוחם ולוחמת עומד אדם עם אמונות, שאיפות, רצונות, חינוך ותרבות שספג מבית לאורך השנים. השירות כאן מפגיש אתכם עם עולם הערכים עליהם גדלתם ומזמין אתכם בעיקר, נוכח המגוון התרבותי העשיר הקיים כאן, להתבונן על ערך "הרעות" מנקודת מבט שונה ואחרת".

מפקד משמר הגבול ניצל את נאומו לברך את בני העדה האתיופית לרגל חג הסיגד ואמר בסיום דבריו: "בהזדמנות הזו אני רוצה לברך את בני העדה האתיופית החוגגים היום את חג הסיגד ולאחל לכם ולבני משפחותיכם חג שמח, חג של התחדשות והגשמה. הכמיהה ההיסטורית לארץ ישראל העומדת בבסיס חג זה, מהווה השראה עבור כולנו ומחזקת את ערכי אהבת הארץ והאמונה בצדקת הדרך. אנו גאים על היותכם חלק מהפסיפס האנושי המיוחד המרכיב את החיל ועל הערבות ההדדית, שותפות הגורל וחלקכם בעיצוב מורשת ופני החיל."

מפקד בית הספר החילי של מג"ב, תת-ניצב יהודה יהושוע אמר בנאומו: "אני גאה לראות דור נוסף שבחר למלא את שורותינו מתוך תחושת מחויבות ולהמשיך את דרכם של הורים אשר רואים בגיוס למשמר הגבול ערך בעל תרומה מכרעת לקיומה של חברה המשקפת ערבות הדדית. זהו חיל ייחודי הפועל במגוון רחב של משימות לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל. חיל, שלוחמיו מגינים בגופם מזה כמעט שבע עשורים על אזרחי מדינת ישראל במרחב הכפרי ובערים, בהתיישבות ובכפרים דרך משימות ביטחון שוטף, בלחימה בטרור, לחימה בפשיעה ושמירה על הסדר הציבורי. יחד עם זאת זהו חיל אשר חרט על דגלו להוות בית ומקור גאווה עבור המשרתים בו מפקדים ולוחמים כאחד."

בהמשך דבריו, פנה מפקד בית הספר החילי ללוחמים וללוחמות שסיימו את הכשרת הטירונות ואמר: "גדוד גורן, כברת הדרך שעשיתם כללה פרק הכשרה ארוך ובלתי מתפשר והוא הכרחי בהתפתחות האישית והמקצועית של כל אחד ואחת מכם, שלב בו גם אתם, הלוחמים והלוחמות, מתחילים להבין את גודל האחריות והזכות שקיבלתם לשאת על כתפיכם. אני מבטיח שהחוויות שתצברו במג"ב, החברים לחיים שתרכשו והמפגשים האנושיים שהשירות כאן במשמר הגבול מזמן לכם, יהפכו אתכם לא רק ללוחמים טובים אלא לבני אדם ולאזרחים טובים יותר."

משמר הגבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד