י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מקרה יוצא דופן ברבנות הראשית

חשיפה: הדיין בדק את מבחן בנו והודח: "קיימת מניעה משפטית"

מקרה יוצא דופן בין כותלי הרבנות הראשית. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בודק מבחנים שלא דיווח על ניגוד עניינים בו הוא נמצא, כאשר בנו הינו אחד הנבחנים, הודח מתפקידו | יועמ"ש הרבנות הודיע על כך לדיין במכתב ששיגר אליו: "קיימת מניעה משפטית בהמשך ההתקשרות עם כבודו"

חשיפה: הדיין בדק את מבחן בנו והודח: "קיימת מניעה משפטית"
אברכים במבחן צילום: משה גולדשטיין

חשיפה: מהומה קלה נבלמה בימים האחרונים ברבנות הראשית, לאחר שאחד מהדיינים שאחראי על כתיבת ובדיקת מבחני הרבנות, ערך ובדק מבחן במהלכו ניגש אליו בנו, מה שהעלה חשש כבד לניגוד עניינים, כל נודע ל'בחדרי חרדים'.

על פי המידע שהגיע למערכת, ברבנות הראשית לישראל עלה חשש כי בנו של דיין המשמש גם כעורך הבחינות ברבנות הראשית, ניגש לבחינה במקרה אחר, לכאורה, דיין בדק מבחן של בנו. שבעקבות החשש שעלה לכאורה במחלקת הבחינות ברבנות הראשית, הוחלט להפסיק את ההתקשרות עם הדיין ואף לרענן את הנהלים בנושא.

במכתב ששיגר היועמ"ש לרבנות עו"ד הראל גולדברג לדיין נכתב כי "בהתאם להסכם שנחתם בין הרבנות הראשית לבין בודקי הבחינות ועורכיהן, בודקי הבחינה נדרשים לדווח על ניגוד עניינים, או חשש לניגוד עניינים בקשר לפעילותו במסגרת הסכם ההתקשרות עם הרבנות הראשית. ולהימנע במשך כל תקופת ההסכם זה מלקחת חלק בכל עניין העלול ליצור מצב של ניגוד עניינים עם הסכם זה".

"כמו כן", הוסיף עו"ד גולדברג, "על פי ההסכם, הבודק/עורך מתחייב להביא לידיעת הרבנות בכתב אם קיים מצב של ניגוד עניינים כאמור או חשש לניגוד עניינים כאמור, מיד עם קרות מצבים אלו. לאור האמור, ומכיוון שלא נמסרה התייחסות מניחה את הדעת של הדיין מדוע לא דווח למחלקת הבחינות על החשש לניגוד העניינים, קיימת מניעה משפטית בהמשך ההתקשרות עם כבודו לעריכת בחינות ובדיקתן ובשל כך, הוחלט להפסיק את ההתקשרות עם כבודו".

 

 

הרבנות הראשית לישראל מבחן ברבנות ניגוד עניינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד