י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"תדע שאנו דוחים ומגנים"

ומי מביע תמיכה במנהיג האנטישמי? סאטמר

במקום לדחות ולגנות את אמירותיו האנטישמיות כלפי היהודים והקהילה היהודית בבריטניה ואת תמיכתו בטרוריסטים שרצחו עשרות יהודים ברחבי העולם, רבנים קיצוניים בבריטניה שיגרו מכתב תמיכה לקורבין, על רקע דבריו של הרב הראשי כי יהודי בריטניה חרדים מהיבחרו

ומי מביע תמיכה במנהיג האנטישמי? סאטמר
ג'רמי קורבין מנהיג הלייבור צילום: רויטרס

על רקע המאמר שפרסם רבה הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס בעיתון 'טיימס' הבריטי, בו תקף בחריפות את מנהיג מפלגת 'הלייבור' ג'רמי קורבין וציין כי "הרוב המכריע של יהודי בריטניה נמצאים בחרדה" מחשש שייבחר לראשות הממשלה, רבנים ודיינים של סאטמר באירופה, תחת השם "חומת יהדות אירופה" פרסמו מכתב תמיכה במנהיג האנטישמי קורבין. על המכתב חתום הרב מאיר וויינברגר, דיין בסאטמר.

לעומתם, הארכיבישוף הראשי של בריטניה כמו גם מנהיגי הקהילה המוסלמית וההינדית תמכו ברב מירוויס והסכימו לדבריו כי קורבין יהיה אסון אם ייבחר.

יצוין כי לאחר פרסם המאמר התראיין ג'רמי קורבין בערוץ הטלווויזיה BBC ביום שלישי האחרון, והמגישה נתנו לו הזדמנות להתנצל על דבריו כלפי הקהילה היהודית, אך הוא סירב לעשות כן, למרות שש הניסיונות במהלך אותו ראיון.

הרב וויינברגר מסאטמר מגן במכתבו על מנהיג המפלגה האנטישמית ומצין את "תמיכתו בקהילה היהודית" הבריטית, והוא גם באמת מודה לו על כך.

"אנו כותבים מטעם הוועד המנהל של ארגון יהודי אירופה המאוחדת ביחס להצהרה מטרידה בצורה חריגה שדווחה היום בתקשורת, בטענה כי הרוב המכריע של יהודי בריטניה נמצאים בחרדה בגלל הסיכוי לניצחון במפלגה בבחירות הכלליות הקרובות", נכתב במכתב, "בבקשה תדע שאנו דוחים ומגנים באופן מוחלט את ההערות הללו, שאינן מייצגות את דעותיהם של היהודים החרדים החיים בבריטניה".

"אנו מאמינים כי קביעות כאלה נובעות מתעמולה עם סדר יום פוליטי ואידיאולוגי. סדר יום שמנוגד באופן קיצוני לערכים יהודיים בסיסיים, כמו גם לדעותיהם של רבבות יהודים בקהילה שלנו".

"נכון לעכשיו אנו גם מעבירים את הכרת התודה שלנו על הזדהות עם הקהילה היהודית לאורך שנים רבות, ומקבלים בברכה את הבטחותיך כי מפלגת העבודה תעשה כל מה שצריך כדי להגן על אורח החיים היהודי, ולהגן על זכויותינו לעסוק בדתנו. על כל אלה אנו מנצלים את ההזדמנות הזו לומר: תודה! מר קורבין".

נזכיר ליו"ר מפלגת הלייבור בבריטניה ג'רמי קורבין, מיוחסות עשרות התבטאויות אנטישמיות כלפי הקהילה היהודית בריטניה וכלפי מדינת ישראל, כשהוא מצדד בארגוני טרור הפועלי כנגדה. כמו כן תועד קורבין משתטח על קבריהם של טרוריסטים פלסטינים שרצחו עשרות יהודים ברחבי העולם וגם הניח זר פרחים על קבריהם כאות כבוד והערכה.

הבחירות לראשות הממשלה בבריטניה יתקיימו בעוד שבועיים ב-12 בדצמבר והקהילה היהודית ברובה, למעט הקיצונים שבה עוקבים בחרדה לקראת התוצאות, בתקווה רבה שראש הממשלה הנבחר לא יהיה קורבין.

גרמי קורבין הרב אפרים מירוויס אנטישמיות בבריטניה בחירות בבריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד