י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אחדות בסאטמר

החסיד ממהרי"י עם בתו של המו"ל ממהר"א

והשבוע במהדורה השבועית של לייבל'ה: הפריצה לרכבו של איש הפרסום והמודעות מירושלים, המשב"ק מויז'ניץ שרכש בקעיטשע חדש בסיוע הנגיד ויום הולדת 40 בהפתעה לאיש הצללים הנודע של ש"ס

החסיד ממהרי"י עם בתו של המו"ל ממהר"א
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

יחד עם כל בית ישראל יצא לייבל'ה להפגין בתל אביב בעד הדמוקרטיה. לייבל'ה שכידוע דוגל בדמוקרטיה ובשוויון לכל ואינו מפלה בין רכילות לרכילות, לא מוכן לקבל מצב שבו רכילות נגד ראש ממשלה מהימין מסעירה את המדינה הרבה יותר מכל אדם אחר.

כך קרה, שבזמן שכל עמך בית ישראל הפגין בעד נתניהו ונגד מערכת המשפט,  לייבל'ה הפגין הפגנת יחיד נגד האפליה הרכילותית. "רכילות לכל - לא רק ביבי יכול" כתב לייבל'ה על שלט ענק.

לייבל'ה נדהם למצוא בין אלפי המפגינים מאות חרדים שבאו לתמוך בראש הממשלה. אם לייבל'ה היה עושה מלאכתו נאמנה וחושף את תמונותיהם של המפגינים החרדיים, סביר להניח שכמה ישיבות היו מידלדלות אחרי סילוק המוני של בחורים סוררים. 

אלא שלייבל'ה, הטרוד לאחרונה במשא ומתן הקואליציוני ואף הציע עצמו כמתווך בין הצדדים הניצים, זנח לרגע את מלאכת הרכילות וכך ניצלו חייהם של מאות חרדיים מפגינים.

ובכל זאת, לא איש כלייבל'ה יוותר על הרכילות שלו לזמן ארוך. עד מהרה התאושש וחזר לעצמו, והנה הוא כאן כדי לספר לכם על מה שחלף עליו השבוע.

תחילה לסיפור קצת כואב ולא נעים: אחד מאנשי הפרסום והדבקת מודעות המוכרים מאזור חיוג 02, טס לחופשה בחו"ל יחד עם רעייתו כשהם מצוידים היטב. הזוג החליט להשאיר במכוניתם בנכר את המזוודות עם כל החפצים האישים, אך בן בליעל אחד החליט לפרוץ למכוניתם וגנב להם הכל כולל הכל מה שמכונה 'הכל כלול'. כל שנותר להם הוא לתור אחר חנויות בגדים באזור ולרכוש מעט בגדים לשאר הטיול. העיקר שהם לקחו את הסיפור ברוח טובה, עד כמה שניתן.

כמובן ששוב לייבל'ה בניו יורק והפעם חגיגה גדולה: אירוסין לחתן יואלי פריד ממשרד הפרסום ויחסי הציבור 'FriedCo Media', שבאורח פלא התברך כמה ימים קודם לכן מהרבי מסאטמר - באירוע של החסידות בירושלים וכאשר שב לארה"ב הפך לחתן. 

הסיפור הגדול הוא, שפריד חסיד סאטמר מהרי"י - מה שנקרא 'הסאטמר המרכזי' והכלה המהוללה היא בתו של אלימלך דייטש, המו"ל של עיתון 'דער בלאט' של פלג מהר"א בסאטמר והחגיגה כמובן גדולה ביותר. 

אחדות נוספת: לייבל'ה מצא בחגיגת האירוסין את השווער החדש והבעלים של עיתון 'דער בלאט' יחד עם הבעלים של עיתון 'דער איד' והחתן. אז מי אמר שאין שלום בסאטמר?


גם בארץ נראתה אחדות גדולה כשהזמר יואלי קליין מסאטמר מהר"א שר במסיבת 'טועמיה' מיוחדת עם הרבי מסאטמר לטובת מפעל החסד הגדול 'עונג שבת ויום טוב' של ר' אפרים שטרן.

לייבל'ה הגיע גם למנהטן, שם ראה את מזכה הרבים הגדול ביותר - הרב יגאל כהן, שהגיע לקניות ברשת 'B&H'הגדולה של חסידי סאטמר הסגורה כמובן בשבת. 


בבורו פארק, לייבל'ה ראה את ר' בנציון שטנגר - המשב"ק של הרבי מויז'ניץ. ר' בנציון נצפה מודד בעקיטשע ב'כתר', בחסות הנגיד אביגדור ברקוביץ. עוד נודע ללייבל'ה, כי הבעקיטשע החדש נקנה לחתונת בנו של הרה"צ רבי יעקב מרדכי הגר שתיערך בעוד שלושה שבועות.

ומי שעוד נצפה בבורו פארק הוא כתבנו החרוץ אלי שלזינגר שנצפה אוכל טשולנט במסעדת וי אי פי בשכונת בורו פארק בברוקלין ובנוסף, על אף היותו בניכר, הוא תועד קורא את לייבל'ה בליל שישי כי לייבל'ה וטשולנט של יענקי רוזנפלד - הולך אש ביחד.  


ובחתונה מעבר לים, לייבל'ה הבחין בראש עיריית ביתר - מאיר רובינשטיין, שפספס את הלווית רב העיר שלו. אגב אם אתם תוהים היכן? אז בחתונה של בן הנגיד ר' ארי שטרן מלייקווד.


את ראש ישיבת 'חיי תורה' - הרב חיים שמרלר מביתר, לייבל'ה תפס צועד ברחובות ברוקלין כשהוא בדרכו לעוד כתובת.


ואת הזמר מרדכי בן דוד ראה לייבל'ה חוגג לראשונה בחולצת טריקו יחד עם הבעל מנגן מיכאל שניצלער.

מוישי גרוסברגר מנכ"ל מדאסיס הטסות רפואיות יחד עם שימי גשייד מנכ"ל רחשי לב נצפו בפגישת עבודה עם ד"ר תומר זינגר, יו"ר איגוד הרופאים הישראליים בניו יורק. השניים היו אורחים בכינוס השלוחים העולמי של חב"ד, כמי שעוזרים רבות בנושאי רפואה גם לשלוחי חב"ד ברחבי העולם.

אפרופו גרוסברגר וגשיייד השניים נפגשו עם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן יחד עם הרב דודי פרקש מחב"ד אולימפיה מונסי.

בנחיתה בישראל לייבל'ה הבחין בסגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש ופלדשטיין מקמ"ח כשהם אוספים את המזוודות בחזרה לביתם.


מניו יורק הגיע לייבל'ה ליום הולדת בהפתעה שנערך אחר כבוד לאיש הצללים הש"סי ר' יוסף חיים כלף - שחגג ארבעים. רעייתו העומדת לימינו בכל מפעליו, ארגנה את החברים וקבעה עם בעלה לשבת במסעדה חלבית בגבעת שאול. כלף שכידוע רואה את הבית משבת לשבת, הסכים להתפנות לרגל הגיעו לגיל בינה והגיע. אך הטוויסט הגיע כאשר ירדו קומה במקום היישר אל מסעדה בשרית שם המתינה כל צמרת ש"ס ורבים אחרים.


ביציאה מהיומולדת ראה לייבל'ה את נכדו של שר התורה - ר' יענקי קנייבסקי שנשא קודם לכן נאום גדול - תופס סיגריה עם משה ליאון השריף של ירושלים.


למחרת, לייבל'ה הגיע לבני ברק לביקור של הרבי מסאטמר שסגר את רחובותיה של עיר התורה והחסידות. בכניסה לאכסניה של הרבי ראה לייבל'ה מפגש מעניין בין ראש העיר של בני ברק אברהם רובינשטיין לבין המשב"ק המיתולוגי של אדמו"רי סאטמר - ר' משה גאבע פרידמן.


וכשהרבי פרש למנוחה קצרה, ראה לייבל'ה את הגבאי שקוע ורכון על תלמודו ללא הפסקה כלל וכלל. 


מי שעוד עמדו בקבלת קהל של האדמו"ר מסאטמר הם הרבי ממבקשי השם ועוזרו ההויז בחור דודי וייס שעמדו שעות בכדי לחלות את פני האדמו"ר.


מי שהפיק את כל שורת המעמדים בסאטמר, החל מהכניסה לירושלים דרך צפת ומירון וכן את הדינרים היוקרתיים - הוא המפיק מוטי רבינוביץ מ'טיפ הפקות', שזכה גם לקבל ברכה מהרבי מסאטמר בשיאו של מעמד ההדלקה ההיסטורי במירון.

ומי שעבד בשבוע של המסע האדמו"ר מסאטמר ללא הפסקה הוא העסקן מענדי צימעט, שעמד מאוחרי הקלעים במסע האדמו"ר בצפון, ובאירוע בוטיק שנערך ביום ראשון ע"י חברת טיפ. מענדי קיבל לאחר האירוע ברכה מהרבי.

בלונדון, לייבל'ה ראה את האחים הקדושים לבית בריסק - רבי מרדכי ורבי איסר יחד עם מנכ"ל עיתון 'המבשר' פרוש. השניים נצפו בגיחה קצרה ללונדון בשמחת האירוסין לבן הלל פרידמן מבולטון פוטנציאל. לייבל'ה כבר מחכה לחתונת בנו של סגן השר פרוש שתיערך אף היא בלונדון.


ובבר מצווה לבנו השני של דודי כץ איש 'שלומי אמונים' ומחשובי החסידים באלעד שנערכה השבוע, נצפו האשכנזי של דרעי (יום טוב ביכלר) והמרוקאי של פרוש (שמעון סוויסה) בשיחה צפופה.


ואת הדובר של אלעד - חיים לוריא ראה לייבל'ה הפעם ללא מצלמת רחפן כשהוא בודק כמה דברים.


בעיר ביתר ראה לייבל'ה את יצחק פינדרוס מזכ"ל 'דגל התורה' וראש עיריית ביתר לשעבר, כשהגיע ללוויה של הרב אורדנטליך ומילא את מקומו של ראש העיר רובינשטיין ששהה כאמור בניו יורק.


ומשם לגבעת סלבודקה בבני ברק, שם היה מישהו שחזר לישיבה לאחר למעלה מעשור. מדובר בבחיר תלמידיה של הישיבה הלא הוא הסופר הדגול יצחק פלדמן, מי שהיה עתיד להאיר את שמי עולם התורה לאחר שסיים את כל הש"ס בבחרותו. פלדמן נצפה במרפסת ביתו של ראש הישיבה הגר"ד לנדו כשהוא ממתין לסיום ביקורו הממושך של ח"כ ישראל אייכלר.


בהפגנה הגדולה בתל אביב ראה לייבל'ה את פרחי התקשורת ישכר זלמנוביץ ויוסל'ה ברגמן מזירה פוליטית יחד עם עקיבא נוביק מהשלמות תיק 4000 לאחר שהביאו לו עוד עוקבים בטלגרם. מה שבטוח עתידם לפניהם.


ולשאר נמלי התעופה בעולם: לייבל'ה ראה את הגאון הרב יצחק דוד גרוסמן בשדה תעופה בקנדה, מנצל את זמן ההמתנה לטיסה, להכנת שיעורו השבועי ברדיו 'קול חי'.


לייבל'ה שכזכור הבטיח עדכונים נוספים מהמסע של מקהלת 'נרננה' אל עבר הים, מעדכן כי זאת הפעם השלישית החודש שהמקהלה יוצאת מהארץ ליעדים אקזוטיים בהחלט והפעם לז'נבה שבשוויץ לכבוד שמחת בר מצווה מפוארת לבנו של איש העסקים מנדי מויאל. באירוע השתתפו אנשי עסקים רבים מהארץ והעולם, והופיעו בו הזמרים: חיים ישראל ,קובי גרינבוים, יוסי ברגר, ישי לפידות ואריק דביר, עם תזמורת בניצוחו של המעבד ישראל סוסנה.

לייבל'ה מביא תיעוד בלעדי של הזמר ישי לפידות מראה את כוחו בבזוקי.

ויש גם תיעוד בלעדי של המפיק המוזיקלי יוסי פרנקל ויעקב רוזמרין מנצח המקהלה כשהם בריקוד חסידי על הרי האלפים הצרפתיים.


ולפינת הקולינריה והאוכל היהודי: השבוע לייבל'ה נכנס ביום שישי למקווה צאנז בירושלים וראה משו חדש "וויזניצע קוגלים" קוגל תפוחי אדמה משו משו. אז לאחר שיש מאפיית ויז'ניץ יש גם קוגל ושאפו למי שמכין אותו, זה שווה וטעים ב'ליגה'.


ולפינת המזל טובים:

מזל טוב לשר לשעבר מתנועת ש"ס אריאל אטיאס לרגל נישואי בתו בשעה טובה ומוצלחת. לשמחה הגיעו כל המי ומי בפוליטיקה ושכבר לא.


מזל טוב לגואל וקנין מנכ"ל מוסדות בבא סאלי ואיש תקשורת בפני עצמו, לרגל שמחת נישואי בתו הגדולה. לשמחה הגיעו עשרות רבנים ואישי ציבור רבים.


מזל טוב לחנוך זיידמן מעיריית ב"ב, לרגל שמחת נישואי נכדתו בשעה טובה.

מזל טוב לנתן וולס מעסקני חסידות תולדות אהרן, לרגל נישואי בנו ביום שני הקרוב באולמי תמיר בירושלים.

מזל טוב לידידנו זאב צ'צ'יק האיש והלוויות של 'גשר החיים', לרגל הולדת הבן בשעה טובה, השלום זכר בליל שבת בבית המדרש אחווה ברח' ראשית חכמה בירושלים, שמחת הברית תיערך ביום שני ולייבל'ה מבטיח השתתפות.

מזל טוב לרפי פלדשטיין נאמן ביתו של ראש ישיבת חברון וחבר המועצת הגר"ד כהן, להולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת.

ולסיום ברכת מזל טוב לדודי ויטמן מקים ומנהל ארגון החסד 'בלב אחד', לרגל הולדת בתו בשעה טובה. לייבל'ה והמתנדבים מאחלים רק בשמחות.

לייבל'ה רכילות חרדית סאטמר ישי לפידות יוסף חיים כלף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד