י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תקדים דרמטי

תקדים דרמטי • בית המשפט פסק: שמו של הרוצח יוסר מגוגל

פסק תקדימי של בית המשפט בגרמניה: רוצח שהשתחרר מהכלא גילה להפתעתו כי זהותו נמצאת בשתי כתבות עבר שעסקו בפרשה שלו ודרש מבי המשפט להסירם מהחיפוש בגוגל. בית המשפט נעתר לבקשתו

תקדים דרמטי • בית המשפט פסק: שמו של הרוצח יוסר מגוגל
חיפוש גוגל צילום: pixsabay

לפני למעלה מעשרים שנה, בשנת 1999, העלה המגזין "דר שפיגל" לאתר האינטרנט שלו שתי כתבות מ-1982 ו-1983 על אדם ששמו המלא אסור כעת בפרסום, שרצח ביריות שני בני אדם בקטטה במהלך שיט ביאכטה בשם "אפולוניה" בים הקריבי ב-1982, ובהן מופיע שמו המלא, ולכן אפשר להגיע אליהן גם היום בחיפוש פשוט בגוגל.

עשור לאחר מכן, בשנת 2009, גילה הרוצח שכבר הספיק להשתחרר מאז כי שמו מופיע בכתבות, וביקש ששמו יוסר מהן, מכיוון שהפרסום פוגע ביכולתו "לפתח את אישיותו". 

בית המשפט החוקתי של גרמניה קיבל את טענתו, ופסק כי יש לו את הזכות "להשכח", ועל כן יוסר שמו מהחיפוש בגוגל. פירושה של החלטת בית המשפט החוקתי עשויה להיות שכלי תקשורת יחויבו להגביל את הגישה של מנועי חיפוש אל הארכיונים המקוונים שלהם במקרים מהסוג הזה.

נציין, כי הרוצח המשוחרר הגיש את הבקשה לבית משפט פדרלי כבר ב-2012, אבל היא נדחתה בזמנו בטענה שזכותו לפרטיות אינה חשובה יותר מאשר האינטרס הציבורי וחופש העיתונות. כעת, בית המשפט הגבוה ביותר בגרמניה קבע כי הפסיקה ההיא אינה תקפה עוד, ופירוש הדבר שהתיק יחזור לדיונים חדשים בבתי המשפט הפדרליים.

בפסיקתו קבע בית המשפט החוקתי בכל זאת כי אנשים פרטיים אינם יכולים לטעון באופן חד-צדדי שיש להם הזכות להישכח, והדגיש כי הזמן הרב שעבר מאז הפשע שביצע האיש השפיע על פסיקתו.

 

 

רוצח חיפוש בגוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד