י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שוד האוצרות שהדהים את העולם

אין קצה חוט: פרס של חצי מיליון יורו למוסר המידע

בניסיון לעלות על עקבותיהם של שודדי המוזיאון היוקרתי, משטרת גרמניה מכריזה על פרס של כחצי מיליון יורו, הכפילה את כמות החוקרים וגם שכרה את החברה הישראלית של ראש שהב"כ לשעבר, יעקב פרי | כל הפרטים החדשים בפרשה

אין קצה חוט: פרס של חצי מיליון יורו למוסר המידע
מכונית שרופה. אילוסטרציה צילום: unsplash

משטרת גרמניה הודיעה כי תעניק פרס של כחצי מיליון יורו, למי שישיג קצה חוט שיוביל למציאת האחראים לשוד העתיקות הגדול בהיסטוריה המודרנית מהמוזיאון בעיר דרזדן. המשטרה הודיעה שהכפילה את מספר החוקרים שעובדים על חקירת השוד מ-20 ל-40.

על פי הדיווח ב-ynet, הנהלת המוזיאון שכרה את קבוצת המודיעין הישראלית CGI GROUP שבראשה עומדים ראש השב"כ וח"כ לשעבר מ'יש עתיד' יעקב פרי וצביקה נווה, כדי לסייע בחקירת השוד, לאחר שעלה חשד עלה כי עובדי המוזיאון וחברת האבטחה שמאבטחת את המקום, סייעו לשודדים.

בתוך כך, משטרת גרמניה דיווחה כי המכונית השרופה שנמצאה ביום שני האחרון הייתה קשורה לפשע הגדול של שוד האוצרות. עם זאת, אין להם עדיין קצה חוט להגיע לתכשיטים הגנובים ממוזיאון בדרזדן, אחת הקולקציות העתיקות באירופה.

המשטרה פרסמה ביום שלישי כי המכונית השרופה שמצאו ביום שני שימשה את גנבי התכשיטים בדרזדן כרכב המילוט שלהם.

הבלשים גילו את הרכב במוסך תת קרקעי, אך באותה עת לא היו בטוחים אם הוא קשור לגניבה. אך מאוחר יותר מצאו החוקרים עדויות של הרכב המחבר אותו לזירת הפשע. עדיין אין זכר לשני הגנבים שביצעו את השוד, ולמשטרה אין כיווני חקירה חדשים.

עדיין לא ידוע כמה פריטים נלקחו, אך מנהלי המוזיאון מאמינים שהם היו פחות ממה שחשבו לראשונה. המשטרה פרסמה תמונות של כמה מהפריטים הגנובים בטוויטר.

הגנבים ניתקו את החשמל לפני שפרצו דרך חלון למוזיאון, הם גנבו תכשיטים ויהלומים בשווי של עד מיליארד יורו, הערכת הסכום פורסמה עוד לפני שהמשטרה פרסמה מה בדיוק נגנב, כך שיכול להיות שהשווי של האוצרות הגנובות יותר ממיליארד יורו או הרבה פחות.

שוד עתיקות פרס כספי משטרת גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד