י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תיעוד: הכבאים תרגלו חילוץ משריפה באוניית ענק

אירוע חירום באוניה מהווה את אחד ממתארי העבודה המאתגרים והסבוכים ביותר איתם לוחמי האש מתמודדים בעבודתם, לכן התקיים הבוקר תרגיל של חילוץ והצלה משריפה שפרצה באונייה ענקית 

תיעוד: הכבאים תרגלו חילוץ משריפה באוניית ענק
תרגיל כיבוי וחילוץ משריפה באוניה צילום: דוברות כב"ה מחוז חוף

אוניה היא אמצעי תחבורה גדול מאוד המגיע לגובה של מבנה רב קומות ואף יותר ואורכו יכול להגיע לעשרות מטרים, בזמן שריפה התנועה וההתמצאות בתוך האוניה העשויה כולה מברזל שידוע כמוליך חום והעשן הכלוא בין האגפים השונים מקשים על תנועה והתמצאות של לוחמי אש המגיעים לכיבוי הדליקה או לחילוץ לכודים.

הבוקר (חמישי) נערך בנמל חיפה תרגיל שריפה וחילוץ באונית המשא "יוסטון מארסק" (14,000 מכולות) שהגיעה מסינגפור.

בתרגיל שעליו פיקד מפקד כבאות והצלה תחנת חיפה טפסר משנה חזי לוי, נטלו חלק משמרת ב' בפיקודו של רב רשף רמי מרום וכוח לוחמי אש מיחידת "להבה" של כבאות והצלה לישראל בפיקודו של מפקד היחידה סגן טפסר אריאל אבן דנן.

וכמו כן סייעו לכוחות הכיבוי בשטח והשתתפו בתרגיל משטרת ישראל תחנת חיפה, מד"א, קב"ט עיריית חיפה וכמובן צוות החירום ועובדי נמל חיפה.

מטרות התרגיל היו חילוץ לכודים והצלת חיי אדם, כיבוי האש על האוניה, חבירה לרב חובל הנמל לצוותי חירום של נמל חיפה והאוניה ושיתוף הפעולה עימם, כניסת כוחות באופן מסודר והכרת הנמל בוצעו במלואן בצורה הטובה ביותר וניכר כי כל משתתפי התרגיל הפיקו את המיטב וערוכים טוב יותר לקראת אירוע אמת שכזה.

מפקד התחנה טפסר משנה חזי לוי סיכם את התרגיל ואמר: "אני מברך את הנהלת נמל חיפה ורב חובל הנמל על שיתוף הפעולה, הקצאת אניה לצורך תרגול דורשת תיאום רב ומשאבים גדולים אולם אילו חשובים לתרגל הכוחות במתאר מורכב למען משימת הצלת חיים".

כיבוי אש תרגיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד