כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

איראן מאשרת: מתקפת סייבר פגעה בתפעול מתקני הנפט של המדינה

רשות הנפט האיראנית אשרה הבוקר כי נפגעה במהלך סוף השבוע ממתקפת סייבר, כשהיא מוסיפה על הדיווחים על ידי גופי המדיה האיראניים כי תעשיית הנפט של המדינה נפגעה בשל המתקפה

  • ב' אייר התשע"ב
נשיא איראן מוחמד אחמדיניג'אד
נשיא איראן מוחמד אחמדיניג'אד צילום: ארכיון בחדרי חרדים

רשות הנפט האיראנית אשרה הבוקר כי נפגעה במהלך סוף השבוע ממתקפת סייבר, כשהיא מוסיפה על הדיווחים על ידי גופי המדיה האיראניים כי תעשיית הנפט של המדינה נפגעה בשל המתקפה. סוכנות הידיעות "מר", סוכנות ידיעות חצי ממשלתית של הממשל האיראני, דיווחה אתמול כי כחלק מהתגובה למתקפה נותק נמל יצוא הנפט העיקרי של המדינה באי חארג מרשת האינטרנט על מנת למנוע את המשך התפשטות הקוד הזדוני. המתקנים באי חארג אחראים לחלק הארי של יצוא הנפט מאיראן.

דובר מטעם רשות הנפט האיראנית דיווח על ההתקפה, אך טען כי שרתים קריטיים ביעדי התקיפה - הרשות עצמה, חברת הנפט האיראנית הלאומית ומוקדים באי - לא הושפעו בשל בידודם מהרשת. הדובר ציין כי הנוזקה, אותה לא זיהה, הובילה לדליפת מידע של חלק מהמשתמשים ולנזקים מינוריים במידע המאוחסן בשרתים. לפי דיווחי הרשות האיראנית, קיומם של גיבויים מנע אובדן מידע בפועל. סוכנות הידיעות מר דיווחה אתמול כי בעקבות ההתקפה הקימו הרשויות ועדה לטיפול במשבר.

ב-2009 הותקפו מתקני העשרת הגרעין של אירן על ידי תולעת המחשב Stuxnet, שפגעה בתפקודן של צנטריפוגות הגז במתקן ועיכבה את תוכנית הגרעין האיראנית. ב-2011, נוזקה נוספת, Duqu פגעה במחשבי ממשל איראניים. ליאם אומרצ'ו, מנהל תפעול בחברת סימנטק, ציין כי בין השאר היוו תעשיות האנגריה את אחד מיעדי התקיפה של Duqu.
איראן סייבר נפט מתקנים אחמדיניג'אד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד