י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"סמל של שיתוף פעולה"

תיעוד: כך נחנך מקווה הטהרה המונגש הראשון בעיר החילונית

במעמד שרים ונכבדי העיר בת ים נחנך מקווה 'טהרת אסתר', שהפך למקווה המונגש הראשון של המועצה הדתית בעיר • השר דרעי בטקס: "בת ים היא סמל של שיתוף פעולה מבורך של כלל המגזרים, ואני מקווה שהיא תשמש דוגמה לערים אחרות לכבד את שירותי הדת" • תיעוד מהטקס  

תיעוד: כך נחנך מקווה הטהרה המונגש הראשון בעיר החילונית
חנוכת המקווה המונגש 'טהרת אסתר' צילום: יעקב כהן

במעמד רב רושם בהשתתפות רבני העיר בת ים, שר הפנים הנגב והגליל אריה דרעי, שר הדתות יצחק וקנין, ראש העיר צביקה ברוט וסגניו אורי בוסקילה ויהודה הרוש, יו"ר המועצה הדתית בנימין אלחרר והמשנה לראש העיר רפאל ברנז, הוסר הלוט ונגזר הסרט מהמקווה הנגיש הראשון בבת ים ברחוב הלפר בעיר.

מקווה "טהרת אסתר" ע"ש התורמת אסתר שוואקה בעל הסטוריה רבת שנים וכעת כאמור שופץ והונגש בסיוע המשרד לשירותי דת ועיריית בת ים.
מי שהחל את התהליך בהריסת המבנה הישן של המקווה ותכנון בניית המבנה החדש היה המשנה לראש העיר רפאל ברנז, ראש המועצה הדתית דאז, תהליך שנעצר בתקופות ממשלת שרון.

עם בחירתו של בנימין אלחרר לתפקיד היו"ר וכניסתו של ראש הער צביקה ברוט , החלו לפעול לטובת השלמת העבודה ובעיקר לייצר הנגשה שתאפשר גם לנשים בעלות מוגבלויות להנות מהשירות לו זוכות כל נשות העיר ויצרו שיתוף פעולה בין המשרד לשירותי דת לבין עיריית בת ים.

בדברים שנשא יו"ר המועצה הדתית בנימין אלחרר אמר כי הוא שמח שהצליח להשיג יעד שהציב לעצמו בכניסתו לתפקיד, והודה לשר הפנים דרעי והשר לשירותי דת וקנין וכן לראש העיר וסגניו ומשנהו רפאל ברנז, יו"ר המועצה הדתית העלה בסיום דבריו את זכרו של השר לשירותי דת ר' דוד אזולאי ז"ל ואמר כי הוא שהתחיל את כל הפרוייקט הזה ודחף להצלחתו.

השר דרעי אמר: "נאבקתי רבות עבור תקציבי שירותי הדת בישראל מתוך הבנה שמדובר בשירותים מינימאליים והכרחיים עבור התושבים. כשמבקרים במקום רואים כמה מחשבה הושקעה עבור הציבור הזקוק לנגישות, שלא היה לו עד כה פיתרון הולם".

"בת ים היא סמל של שיתוף פעולה מבורך של כלל המגזרים", הוסיף דרעי ואמר, "אני מקווה שהיא תשמש דוגמה לערים אחרות לכבד את שירותי הדת ולהעניק לציבור את מה שמגיע לו".

השר וקנין אמר כי מיום כניסתו למשרד לשירותי דת הוא משתדל שתקציבים יהיו לטובת פרוייקטים מעין מקווה זה וברוך השם הוא היום עובר מעיר לעיר לגזור סרטים לפתיחת מקוואות ומבני דת שונים.

את שורת הנאומים חתם ראש העיר צביקה ברוט מ'הליכוד' שסיפר כי בפגישת העבודה הראשונה עם בנימין אלחרר, עלה הצורך הגדול במקווה נגיש לבעלי מוגבלויות. "כמי שהנושא קרוב מאוד לליבו מיד נרתמתי לסייע ולהיות נכון לכל צורך שעלה מהשטח כדי שהדבר יצא אל הפועל במהירות האפשרית ובאיכות מירבית".

בסיום דבריו הודה לשר הפנים והשר לשירותי דת ולמועצה הדתית בבת ים על העבודה המאומצת שבשעה טובה נשאה פרי.

יש לציין שמתוך 700 מקוואות טהרה ברחבי הארץ, רק עשרות בודדות מונגשות לנשים עם מוגבלויות.

על פי נתוני המשרד לשירותי דת מספר המקוואות המונגשות, עם מעלון, בערים ובישובים בכלל הארץ, נכון לשנים 2017-2018 הוא 45 מקוואות.

במקווה שהונגש הוחלט ע"י יו"ר המועצה שאנשים עם מוגבלויות יקבלו סטנדרטים שטרם נראו בעבר, כדי להבטיח את איכות חייהם של נשים בעלות מוגבלות.

צפו בתיעוד:

חנוכת מקווה מקווה נשים צביקה ברוט אריה דרעי יצחק וקנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד