י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
43% סבורים שעליו להתפטר

סקר חדש: נתניהו לא נפגע - הימין עולה

סקר 'ישראל היום' קובע כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, 'כחול לבן' היתה מתחזקת, אך גם הליכוד, גוש הימין עולה במנדט, אך עדיין אין הכרעה. המפלגות החרדיות שומרות על כוחן, לעומת הדתיות שנעלמות לגמרי מהמפה | נתניהו מנצח את סער בנוקאאוט | הסקר המלא

סקר חדש: נתניהו לא נפגע - הימין עולה
פתקי הצבעה בקלפי צילום: אלי אחימאיר

כעשרה ימים לפנינו כדי לפתור את הפלונטר הפוליטי לפני שהכנסת ה-22 תתפזר מאליה וישראל תצעד לבחירות שלישיות שיתקיימו בעוד כ-100 ימים.

עוד בטרם יצאנו רשמית לבחירות 2020, הסוקרים כבר עמלים בניסיון לחזות את התוצאות. סקר שמפרסם הבוקר (שישי) העיתון 'ישראל היום' דוקא מעיד כי מעמדו של יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו, לא ממש נפגע בתנועתו ובקרב מצביעי הימין, למרות שנכשל פעמיים רצופות בניסיונותיו להרכיב ממשלה, לצד כתבי האישום החמורים שהוגשו נגדו אך לפני שבוע.

הסקר שנערך השבוע באמצעות מכון 'מאגר מוחות' בהנהלת פרופ' יצחק כץ, קובע כי 'הליכוד' בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נפגע ולא מאבד מכוחו, עם זאת 'כחול לבן' מתחזקת עוד יותר מהבחירות האחרונות וחוזרת לתוצאה לה זכתה בסבב הבחירות הראשון לכנסת ה-21. למרות כל זאת הסקר לא מבשר טובות, שכן שוב נמצא את עצמנו בשני גושים ללא רוב מכריע להקמת ממשלה אוטומטית ואין מנוס מממשלת אחדות.

לפי הסקר 'כחול לבן' נשארת המפלגה הגדולה בכנסת עם 35 מנדטים, לעומת 33 כיום, גם 'הליכוד' מתחזק במנדט מ-32 ל-33 מנדטים.

המפלגה השלישית בגודלה נשארת 'הרשימה המשותפת' בראשות אחמד טיבי ואיימן עודה, אחריהם תנועת ש"ס עם 9 מנדטים, 'יהדות התורה' עם 8 מנדטים - הוי אומר יצחק פינדרוס בפנים. 

חבר הכנסת אביגדור ליברמן שומר גם הוא על כוחו בבחירות חוזרות עם שמונת המנדטים שלו. 'הימין החדש' בראשות איילת שקד - משיג תוצאה נאה של 6 מנדטים, לעומת איחוד המפלגות הדתיות 'הבית היהודי' - 'האיחוד הלאומי' שעל פי הסקר לא עובר את אחוז החסימה. מה שאומר כי שר החינוך רפי פרץ ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' עלולים למצוא את עצמם מחוץ לכנסת הבאה, לעומת בנט שיישאר עמוק בפנים - סוג של מהפך.

על סף אחוז החסימה העומד על 4 מנדטים, ניצבים מפלגת 'העבודה-גשר' של עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס עם ארבעה מנדטים בלבד. שפל שיא למפלגת השלטון לשעבר, כן גם מפלגת 'המחנה הדמוקרטי' בראשות ניצן הורוביץ וסתיו שפיר שזוכה ל-4 מנדטים בלבד, לעומת 5 כיום.

מן הסקר עולה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הרי שגוש הימין היה מונה 56 מנדטים, לעומת גוש המרכז-שמאל שמונה 43 מנדטים, ליברמן עם 8 וסיעות הערביות 13 מנדטים.

הסקר בדק גם כן בקרב מצביעי 'הליכוד' ומצא כי לו גדעון סער יתמודד מול נתניהו על ראשות התנועה, הרי שהאחרון יביס אותו בבושת פנים עם 88 אחוזי תמיכה, לעומת 8 אחוזים בלבד לסער. כמו כן על פי הסקר, באם גדעון סער יעמוד בראשות 'הליכוד', התנועה תשיג רק 28 מנדטים.

למרות כתבי האישום, נתניהו עדיין מוביל באחוזי התמיכה לראשות הממשלה - 45% מעוניינים שימשיך להנהיג את המדינה, לעומת 39% שמעוניינים בבני גנץ. 

שאלה נוספת בסקר, ביקשה לבדוק את עמדת הציבור לגבי המשך כהונתו של בנימין נתניהו תחת כתב אישום. 43% השיבו כי עליו להתפטר מתפקידו. 12% אמרו שאין צורך שיתפטר, אבל עליו לצאת לנבצרות. 35% אמרו שאפילו לנבצרות אין צורך שייצא, והוא יכול להמשיך לתפקד כראש הממשלה כרגיל. 10% אמרו שהם לא יודעים מה על ראש הממשלה לעשות.

רק 26% מהנשאלים אמרו שהם מעדיפים בעקבות הפלונטר הפוליטי לצאת למערכת בחירות נוספת. 57% אמרו שהם מעדיפים ממשלת אחדות, 17% אמרו שאינם יודעים או הביעו תמיכה בתרחישים אחרים.

44% ממשתתפי הסקר סבורים שלא יהיה שינוי בין המצב הנוכחי לפעם הבאה. 18% סבורים שגוש השמאל יתחזק. 19% סבורים שגוש הימין יתחזק. 20% פשוט לא יודעים מה יקרה.

הסקר נערך על ידי מכון 'מאגר מוחות' עבור 'ישראל היום', בקרב 501 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה נעה בין 4.4% לכאן או לכאן.

גדעון סער בנימין נתניהו סקר מנדטים ישראל היום מאגר מוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד