ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
יבוא השלישי ויכריע ביניהם

גדעון סער לא לבד: מתמודד בכיר נוסף מול נתניהו?

מתמודד שלישי על ראשות הליכוד? על פי דיווח אמש, יולי אדלשטיין יוצר בימים האחרונים תדמית של מי שנערך להתמודדות על ראשות 'הליכוד', אם כי הוא מתלבט מתי העת הנכונה לעשות זאת. בלשכתו מכחישים

גדעון סער לא לבד: מתמודד בכיר נוסף מול נתניהו?
יולי אדלשטיין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשלב זה כבר ברור כי מועמד אחד בוודאי ינסה את מזלו להדיח את יו"ר 'הליכוד' בעשור האחרון בנימין נתניהו, ושמו גדעון סער, במידה ויתקיימו פריימריז לראשות התנועה, באם ישראל תצא לבחירות שלישיות.

אולם על פי הדיווח ב'ערוץ 12', סער לא יהיה לבד, וכי גם יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, צפוי להתמודד על ראשות מפלגת השלטון. אדלשטיין מס' 2 ברשימת 'הליכוד' כבר שלוש כנסות ברציפות, מה שמעיד על הפופולריות הרבה לה הוא זוכה בקרב המתפקדים. לעומתו, ח"כ גדעון סער נבחר במקום החמישי וזאת למרות ניסיונותיו של נתניהו לדחוק אותו עוד יותר אחורה במורד הרשימה.

על פי דיווחה של כתבת הכנסת דפנה ליאל, בימים האחרונים עושה ח"כ אדלשטיין הרבה מאוד עבודת שטח פוליטית ובתקופה האחרונה הוא פועל לחיזוק האחיזה שלו בשטח הליכודי. לדבריה, הוא מקיים בתקופה האחרונה שיחות רבות עם גורמים בעלי השפעה במפלגה, מה שיוצר את הרושם כי השר לשעבר ויו"ר הכנסת כבר שלוש כנסות רצופות, נערך להסתער על התפקיד הרם הבא, ראשות 'הליכוד'.

יצוין כי אדלשטיין נמצא בצומת דרכים קשה, האם למצב את עצמו כאחד המועמדים לראשות מפלגת השלטון, התמודדות שעשויה להסתיים בהפסד צורב לנתניהו וליצירת תדמית של לוזר, כמו מתמודדים קודמים כדוגמת משה פייגלין ודני דנון שהובסו קשות על ידי נתניהו, בפער עצום. צד נוסף בהתלבטות שזו התמודדות תלת ראשית, יולי אדלשטיין מול בנימין נתניהו וגדעון סער, ובמקרה כזה הקולות מתפצלים ליותר חלקים ומי שבוודאות לוקח הוא נתניהו. מצד שלישי להשאיר את גדעון סער לבדו במגרש הירושה עלולה לחזק אותו, על חשבון אדלשטיין והטוענים הנוספים לכתר שיושבים על הגדר ומחכים שנתניהו את מקומו מרצונו.

הדיווח מגיע ברקע ניסיונותיו של יו"ר הכנסת בימים אלה, להשיג ממשלת אחדות עם 'כחול לבן', כשעל פי המתווה המוצע, נתניהו יתחיל ראשון ברוטציה לזמן קצר של כמה חודשים בודדים ולאחריהם תעבור ראשות הממשלה לבני גנץ.

מלשכת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מסרו בתגובה לפרסום ב'ערוץ 12' כי "יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מתמקד בימים אלו אך ורק בדבר אחד: הקמת ממשלה ומניעת בחירות נוספות, מיותרות, יקרות וחסרי אחריות. כך הוא מבהיר גם לגורמים איתם הוא נפגש. כל אמירה אחרת איננה נכונה".‎ 

יצוין כי בסקרים שפורסמו לאחרונה בהם נשאלו המשתתפים, אם ירצו לראות את אדלשטיין בראשות 'הליכוד', התוצאות לא היו מרנינות במיוחד.

 

יולי אדלשטיין תנועת הליכוד גדעון סער בנימין נתניהו פריימריז לראשות הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד