י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הפלונטר הפוליטי

ליברמן מתעקש, הליכוד התייאש ורק שקד מנסה לשדר אופטימיות

בישורת האחרונה של הפלונטר הפוליטי בו שרויה מדינת ישראל כבר יותר מידי זמן, היה נדמה אמש כי יו"ר ישראל ביתנו עושה צעד לכיוון החרדים ומרכך את עמדותיו במעט, אך מהר מאוד הוא שחרר את רשימת הדרישות שלו וסתם את הגולל • מי שמנסה לשדר אופטימיות היא איילת שקד

ליברמן מתעקש, הליכוד התייאש ורק שקד מנסה לשדר אופטימיות
נתניהו, ליברמן וגנץ צילום: הדס פרוש וא. שושני, פלאש 90

הפלונטר הפוליטי מגיע לרגעי ההכרעה ולישורת האחרונה. אתמול עוד נדמה היה כי קיים סיכוי כלשהו להקמת ממשלת ימין צרה אחרי התבטאות של ליברמן בראיון. אך הוא ממשיך להתעקש וגורם לחילוקי דעות בבלוק.

אחרי שאמש היה נראה כי קיים תרחיש לחזרה לשולחן המו"מ בין הליכוד לליברמן בדרך להקמת ממשלת 63, הבוקר (שישי) יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן פרסם את הדרישות שלו בנושאי דת ונראה כי הוא ממשיך להתעקש על הנושאים האנטי חרדיים מה שמוריד את הסיכוי לממשלת ימין-חרדים.

בתגובה, חבר הכנסת מיקי זוהר שהציע בעבר מתווה לפתרון הבעיה בנושאי דת ומדינה וטען כי החרדים חייבים להתפשר, הודיע כי הוא הרים ידיים ולא נותן תקווה להקמת ממשלת ימין - חרדים - ליברמן.

"לצערנו הרב", כתב זוהר, "המתווה שליברמן פרסם הוא בשורה רעה המעידה שאנחנו בדרך לבחירות שלישיות. השאלה שנשאלת עכשיו פשוטה: האם עם ישראל יגיע בהמוניו להצביע ולהכריע לטובתנו".

מנגד, יו"ר הימין החדש, חברת הכנסת איילת שקד לא מתייאשת מאפשרות להקמת ממשלה כזו והיא כותבת כי עדיין הנושא נתון לגישור בין החרדים לליברמן.

לדברי שקד, "ההצעה שראש הממשלה נתניהו העביר לכחול לבן מאוד הוגנת: להיות ראשון ברוטציה למשך פחות מחצי שנה. אני מקווה שכחול לבן או ישראל ביתנו יגלו אחריות ותוקם ממשלה".

"גם הפערים בין מה שישראל ביתנו דורשת לבין מה שהחרדים יכולים להסכים" מבהירה שקד, "ניתנים לגישור. הכל עניין של רצון".
שבת שלום ובשורות טובות לכולנו!"

איילת שקד מיקי זוהר אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד