י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הגפילטע של ראש הממשלה

כשליצמן וחברי כחול לבן למדו גמרא והגפילטע של ראש הממשלה

המדור 'שלוש קריאות', ינסה גם השבוע לתמרן בין התרחישים הפוליטיים ולהביא לכם את הסיפורים שלא תמצאו בשום מקום אחר • הגפילטע פיש של ראש הממשלה לשעבר • לימוד גמרא המשותף של ליצמן עם 'כחול לבן' • והח"כ החרדי שתועד מסתודד עם גדעון סער • טור שבועי

כשליצמן וחברי כחול לבן למדו גמרא והגפילטע של ראש הממשלה
ליצמן מלמד גמרא צילום: באדיבות המצלם

קריאה ראשונה: ליצמן מתפלפל עם כחול לבן

בצל הפלונטר הפוליטי הסבוך, התיישבו בכירי כחול לבן: גבי אשכנזי, מיכאל ביטון ויזהר שי במליאה, ליצמן שהיה במקום פנה לשבת לצד החברים היחידים שישבו במליאה. וכמו בכל שיחה פוליטית, הפגישה הידידותית הפכה מהר מאוד לשיחת מו"מ "ניסינו לרכך את ליצמן, אולי יש איזו תקווה לממשלת אחדות", סיפר ל'שלוש קריאות' אחד המשתתפים במפגש הלא שגרתי.

כשניסו החברים לגשש עם ליצמן על אפשרות של ממשלת אחדות, עלה בשיחה – שהפכה לרצינית - המוקש העיקרי 'חוק הגיוס'. ליצמן אמר "לא יעזור למצוא פתרון, כל מה שנגיד, המשרדים, משרדי הממשלה יגידו ההפך". ליצמן הוסיף וסיפר "היה לנו פתרון מסוכם עם ליברמן על חוק הגיוס אבל בגלל שהוא חשש מבחירות הוא חזר בו".

סגן השר הוסיף וציין כי "אם משרד החינוך היה אומר שחייבים ללמוד 'בבא מציעא' אז הפוליטיקאים האלה היו מייד רצים לומר שחייבים ללמוד 'בבא קמא', העיקר לומר ההפך".

בהמשך השיחה הלא שגרתית, התעורר דיון על ההבדלים בין שתי המסכתות שהזכיר ליצמן קודם לכן, וסגן השר גילה בקיאות מרשימה בתלמוד ובמשך כעשר דקות התפלפל איתם בסוגיות הגמרא.

קריאה שנייה: הגפילטע של שרון

בשבע ברכות שקיים השבוע בנו של חבר הכנסת לשעבר מוניה שפירא, השתתף גם שר החוץ ישראל כץ שהיה במצב רוח מרומם משום מה והחליט לחשוף כמה סודות שטרם התגלו למשפחה - וכמובן אנחנו כאן לחשוף אותם גם לכם.

"אני רוצה לגלות לכם סוד" פתח השר כץ את והדליק את סקרנותם של הנוכחים. כץ סיפר על המפגשים של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, עם חבר הכנסת מאגודת ישראל שהיה זוכה לביקור אישי בכל יום שישי. שרון היה מתעכב דקות ארוכות וטועם את המאכלים שהייתה מכינה רעייתו של חבר הכנסת, סיפר כץ.

"כמי שעבד עם שרון, הוא לא אכל גפילטע פיש אצלכם רק ביום שישי, כי במכונית הייתה צידנית והיינו עושים בדרך פגישות ביער ושם הוא היה מכבד אותו גם כן - אם תהיתם לאן נעלמו כמויות (גפילטע פיש) ממה שהאמא הכינה אז הנה התשובה".

קריאה שלישית: מקלב וסער מסתודדים

השבוע הסוער של גדעון סער הוביל לכך שחברי כנסת - בעיקר השותפים של ראש הממשלה - נזהרו שלא חלילה לא להימצא בסביבתו של סער, כשהם יודעים ששם למעלה, ברחוב בלפור, יש מי שעוקב עם זכוכית מגדלת ורושם הכל בפנקס ובסופו של דבר בבוא העת יגיע החשבון.

אכן, חברי הכנסת החרדים שנפגשו איתו במסדרונות הכנסת מיהרו לסיים את השיחה במהירות, אך ייתכן וקיימו שיחות מתחת לראדר. אבל המדור 'שלוש קריאות' עלה על תיעוד שיעלה מן הסתם את זעמם של הישובים בבלפור. בתיעוד נראה חבר הכנסת אורי מקלב נועד לשיחה ממושכת עם חבר הכנסת סער ברחובות ירושלים.

השניים נפגשו בכניסה לשמחה, כאשר הם נצפו משוחחים לדקות ארוכות ובסיומה נרשמה גם לחיצת יד מרשימה מה שיתכן ומראה על סיכום כלשהו בין הצדדים. המדור בירר וגילה כי הקשר בין סער למקלב כבר נמשך כמה חודשים והם נוהגים לשוחח מידי כמה ימים ושומרים על קשר.

אנחנו כמובן, נמשיך לעקוב אחר הציר הנרקם: מקלב - סער, ומי יודע אולי הציר הזה עוד יוביל את הממשלה הבאה, אחד בראשות הליכוד ואחד בראשות יהדות התורה (ספוילר: כנראה שלא).

שלוש קריאות טור פוליטי אורי מקלב גדעון סער אריאל שרון ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד