י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
צפו בדרמה מגשר לונדון

שני הרוגים: המחבל שוחרר מוקדם מהכלא ויצא למסע רצח קטלני

אוסמן חאן, דקר למוות שני בני אדם בגשר לונדון ביום שישי • הוא יצא לפני שנה מהכלא אחרי שזכה לשחרור מוקדם. אוסמה ריצה עונש מאסר בשל חברות בתא טרור •  עוברי אורח השתלטו עליו אחרי שנאבקו עמו על הגשר באמצעות מטף כיבוי וקרן של לוויתן • צפו בתיעוד הדרמטי

שני הרוגים: המחבל שוחרר מוקדם מהכלא ויצא למסע רצח קטלני
הפיגוע בגשר לונדון צילום: צילום מסך

 

אמש (שישי) בכניסת שבת שעון ישראל מחבל מוסלמי בשם אוסמן חאן דקר שני אנשים למוות בגשר לונדון.

אוסמן שוחרר מהכלא מוקדם בשל התנהגות טובה לאחר שריצה עונש מאסר על חברותו בארגון ותכנון לפגע בבתי כנסת במדינה. שנה לאחר ששוחרר - הוא יצא למסע רצח. אוסמן דקר למוות שני בני אדם, גבר ואישה בגשר לונדון ביום שישי. 

היום פורסמו פרטים חדשים על האירוע אמש בלונדון: עוברי אורח שעברו במקום השתלטו עליו, כשאחד מהם משתמש במטף כיבוי ועובר אורח אחר משתמש בקרן של לווייתן. את הקרן תלש עובר האורח מקיר במתחם שבו החל מסע הרצח, המתקפה של המחבל הסתיימה בתוך חמש דקות בלבד בחיסולו.

המחבל שחוסל הוא אוסמן חאן, בן 28 מהעיר סטוק-און-טרנט במחוז סטפורדשייר. המשטרה פרסמה כי הוא שוחרר מהכלא בדצמבר האחרון. כאמור, הוא ריצה עונש מאסר מאז שנת 2012 בגין עבירות טרור.

הוא נעצר בדצמבר 2010, מספר ימים לפני שהוא וחבריו התכוונו להטמין פצצה בשירותים של הבורסה לניירות ערך בלונדון. ה'דיילי מייל' הבריטי דיווח אז, כי המשטרה מצאה רשימה עם כתובות של יעדים שונים אותם הם התכוונו לתקוף, בהם השגרירות האמריקנית, בתיהם של שני רבנים, ואת ביתו של מי שהיה אז ראש העיר של לונדון, וכיום הוא ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון.

הם תכננו לשלוח בדואר פצצות לבתי כנסת שונים וכן לכנסייה.

אירוע הרצח התרחש אתמול בצהריים בסביבות השעה 14:00 (שעון מקומי), המחבל החל לדקור באזור של סוחרי הדגים בכניסה לגשר לונדון.

"הטלגרף" הבריטי דיווח, כי הוא הגיע למקום על מנת לספר על עברו כאסיר משוחרר. עוד דווח, כי הוא הגיע למקום עם חגורת נפץ מזויפת, הוא איים לפוצץ את עצמו ודקר מספר אנשים.

מדיווחים נוספים בתקשורת הבריטית עולה, כי הוא ענד אזיק אלקטרוני מאז שחרורו בדצמבר האחרון.

עוברי אורח נאבקו בו על הגשר, ושוטרים שהגיעו במהירות למקום ירו בו למוות. כל האירוע על פי הדיווחים נמשך כחמש דקות בלבד.

בפיגוע נרצחו שני בני אדם, גבר ואישה. בנוסף עוד שלושה בני אדם, גבר ושתי נשים, נפצעו.

גשר לונדון פיגוע פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד