י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שבוע מכריע

הניסיונות האחרונים להינצל מבחירות שלישיות והתרגיל של ליברמן

כשנותרו ימים מעטים בלבד בהם ניתן לנסות להרכיב ממשלה ולהינצל מהליכה לבחירות נוספות, המערכת הפוליטית נכנסת לשבוע גורלי במיוחד בו ינסו להגיע לפשרה שתמנע בחירות • ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים ירדה מזמן מהפרק ומיום שישי גם ממשלה צרה כבר לא נראית ריאלית

הניסיונות האחרונים להינצל מבחירות שלישיות והתרגיל של ליברמן
ליברמן צילום: הדס פרוש, פלאש90

אחד עשר יום בלבד נותרו עד לתום המועד הסופי בו ניתן להינצל מהליכה לבחירות שלישיות - המערכת הפוליטית נכנסת לשבוע גורלי במיוחד בו ינסו להגיע לפשרה שתמנע בחירות.

באופן טכני, הפגישות הפוליטיות יתבצעו השבוע בלשכתו של יו"ר הכנסת, לשם צפויים כבר מחר להגיע חברי צוות המו"מ של כחול לבן והליכוד, חבר הכנסת ליברמן וראשי סיעת יהדות התורה.

מאחורי הקלעים, קיימים סיכויים אפסיים למניעת בחירות, לאחר שממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת ירדה מהפרק, ביום שישי ירדה מהפרק גם האפשרות להקמת ממשלת ימין צרה כשמול רשימת הדרישות של אביגדור ליברמן, החרדים עומדים כחומה בצורה.

הסיכוי לממשלת אחדות נע סביב המחלוקות העיקרית והיא על ישיבה תחת ראש הממשלה נתניהו שנגדו הוגש כתב אישום. בליכוד גילו אמנם גמישות על אורך התקופה בה יכהן ראשון נתניהו כראש ממשלה ומסכימים לדון עד 6 - 7 חודשים, אך בכחול לבן מסרבים.

ההליך הפורמלי קובע, כי בעוד 11 יום הכנסת עצמה תתפזר, אלא אם כן יגיש אחד מחברי הכנסת 61 חתימות - אז הוא יקבל הזדמנות של שבועיים נוספים לנסות ולהרכיב ממשלה.

חבר הכנסת אביגדור ליברמן אמר, כי הוא צפוי לחתום לשני המועמדים לבני גנץ ולבנימין נתניהו כדי להאריך את המשחק הפוליטי לעוד שבועיים כשברקע מתלהט המאבק סביב 'האשם' בגרירת המדינה למערכת בחירות נוספת.

אביגדור ליברמן מפלגת כחול לבן הליכוד יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד