י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התיעוד האחרון

יממה לפני התאונה: האברך עולה לתורה. צפו

מותו הטראגי של הרב דוד לוי זצ"ל, תלמידו של הרב פינטו: לידי 'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד אחרון מהמנוח. יממה לפני, הוא כובד בעלייה לתורה בתפילת ראש חודש שהתקיימה בביתו של המקובל רבי חיים פינטו זצ"ל

יממה לפני התאונה: האברך עולה לתורה. צפו
המנוח הרב דוד לוי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

האסון הקשה בתאונת הדרכים בקזבלנקה שבמרוקו: בערב שבת קודש, שם נהרג האברך הרב דוד לוי זצ"ל מרבני ישיבת 'שובה ישראל' באשדוד שבראשות האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו גאב"ד מרוקו.

'בחדרי חרדים' מפרסם תיעוד בלעדי של הרב דוד לוי זצ"ל, יממה לפני התאונה בתפילת שחרית בביתו של רבי חיים פינטו הגדול באסווארה שבמרוקו.

הרב לוי עלה לתורה בתפילת ראש חושש שהתקיימה במקום.

בתוך כך. הרב פינטו נשא דברי הספד על תלמידו במוצאי שבת במסגרת שיעור שמסר לקבוצה מתלמידיו.

"מסופר על מו"ר זקננו רבנו יאשיהו פינטו, הריא"ף דעין יעקב זצוק"ל, שחי בדור של קדושי עליון, דורו של רבנו האר"י הקדוש שמרוב צפייה ורצון לביאת המשיח, אסף קבוצה של קדושים וטהורים, והתכנסו בתוך מערה, ממערות עיר הקודש צפת, וקבלו על עצמם שלא יצאו מהמערה עד שיבא משיח צדקנו".

"וכך שבוע ועוד שבוע, עד שבערב שבת הרביעי, בזמן שכל יושבי המערה הגיעו לדבקות עצומה בקב"ה, בנו בכורו של מו"ר זקננו רבי יוסף פינטו, שהיה אף הוא קדוש עליון והוא בן ח"י שנים, יצא לקנות את קניות שבת קודש.  ובא גוי עם חרב ודקר אותו בליבו. וכך בנו בכורו של רבנו יאשיהו נהרג על קדוש ה'". 

"כאשר השמועה הגיעה למערה עם הקדושים והצדיקים", מספר הרב כשדמעות זולגות מעיניו, "רבנו זצ"ל הצטער צער קשה מאוד, ועמד ואמר: משום שעלינו גבוה מאוד בדבקות ובעבודת ה', השטן בא להציק ולהפריע. ואז פרש מו"ר זקני מהמערה וישב שבעה על בנו."

"במוצאי השבעה עזב את עיר הקודש צפת, והלך לדמשק שבסוריה ושם כתב את הביאור ״מאור עינים״ על עין יעקב, לעילוי נשמת בנו בכורו רבי יוסף פינטו זצוק"ל". 

"הנה" אמר הגר"י פינטו, "עומדים אנו במוצאי שבת קודש, אחרי שבת לא פשוטה. הארי שבחבורה, תלמידי אהוב עלי כנפשי, מי יתן נפשי כפרתו,  קשה לי מאוד, אנחנו יודעים שזה מלחמת הס"מ לעצור את הדבקות בהקב"ה, וזו מלחמת היצר הרע".

לסיום אמר האדמו"ר, "נעמוד יחד עם בני המשפחה היקרים, ונעמוד איתנים וחזקים בעבודת ה', והשבר הקשה הזה.  נתחזק ממנו לעבודת המידות ולדבקות בקב"ה".

דוד לוי הרב יאשיהו פינטו מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד