י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפיגוע הרצחני בלונדון

המחבל עשה רושם טוב, אבל מסתבר שהטעה

לונדון עדיין מזועזעת מפיגוע קטלני שביצע מחבל משוחרר שתכנן בעברו לבצע כמה פיגועים ברחבי לונדון. "עשה כל מה שהוא יכול כדי ליצור את הרושם שהוא השתנה לטובה", אמר גורם בטחוני ל'דיילי מייל'

המחבל עשה רושם טוב, אבל מסתבר שהטעה
פרשים של משטרת בריטניה צילום: צילום מסך

אוסמן חאן, בן ה-28, שרצח ביום שישי האחרון שני אנשים, גבר ואישה בכניסה לגשר לונדון, שוחרר מהכלא בתנאי שהוא יציית ל-20 תנאים קפדניים, כולל לא לנסוע ללונדון, אך קיבל אישור חד פעמי להשתתף בסמינר מיוחד לאסירים משוחררים, בוועידת אסירים לשעבר שאורגנה על ידי אוניברסיטת קיימברידג', מכיוון שהם סברו שהוא רוצה לפתוח דף חדש בחייו, לאחר שהיה חלק מארגון טרור.

במקום זאת, הוא ביצע פיגוע רצחני בטירוף ביום שישי אחר הצהריים בגשר לונדון, שם נורה למוות על ידי המשטרה.

חאן נכלא בשנת 2012 בגין מזימתו לרצוח את בוריס ג'ונסון, היום ראש ממשלת בריטניה ואז ראש עיריית לונדון, ולפוצץ אתרים שונים כולל הבורסה בלונדון, הוא שוחרר בתנאי ערבות מחמירים בדצמבר אשתקד, והוא נאלץ לענוד אזיק אלקטרוני, להשתתף בסדנאות לאסירים משוחררים, והיה תחת פיקוח.

גורם בטחוני סיפר ל'דיילי מייל' כי חאן "עשה כל מה שהוא יכול כדי ליצור את הרושם שהוא השתנה לטובה". הגורם הודה כי הרשויות הוטעו, והמחבל ניצל את השאננות לגביו.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', עוברי אורח השתלטו על המחבל, כשאחד מהם משתמש במטף כיבוי ועובר אורח אחר משתמש בקרן של לווייתן, את הקרן תלש עובר האורח מקיר במתחם שבו החל מסע הרצח, המתקפה של המחבל הסתיימה בתוך חמש דקות בלבד בחיסולו של המחבל.

המחבל שחוסל הוא אוסמן חאן, בן 28 מהעיר סטוק-און-טרנט במחוז סטפורדשייר. המשטרה פרסמה כי הוא שוחרר מהכלא בדצמבר האחרון, הוא ריצה עונש מאסר מאז שנת 2012 בגין עבירות טרור.

הוא נעצר בדצמבר 2010 מספר ימים לפני שהם התכוונו להטמין פצצה בשירותים של הבורסה לניירות ערך בלונדון. ה'דיילי מייל' דיווח אז כי המשטרה מצאה רשימה עם כתובות של יעדים שונים אותם הם התכוונו לתקוף, בהם השגרירות האמריקנית, בתים של שני רבנים, ואת ביתו של מי שהיה אז ראש העיר של לונדון, וכיום הוא ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון.

הם תכננו לשלוח בדואר פצצות לבתי כנסת שונים וכן לכנסייה.

האירוע התרחש אתמול בצהריים בסביבות השעה 14:00 (שעון מקומי), המחבל החל לדקור באזור של סוחרי הדגים בכניסה לגשר לונדון. הוא הספיק לרצוח גבר ואישה ולפצוע עוד שלושה אנשים, וחוסל על ידי שוטרים.

חיסול מחבל פיגוע בלונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד