י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לראשונה בישראל: ניתוח ברך חדשני בוצע על שני מטופלים בהצלחה

לראשונה בבית חולים ציבורי- ממשלתי בישראל: המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) החל לבצע ניתוחי ברך עם משתל "מניסקוס מלאכותי" באופן סדיר

לראשונה בישראל: ניתוח ברך חדשני בוצע על שני מטופלים בהצלחה
ניתוח צילום: דוברות שערי צדק

שני חולים ראשונים נותחו לאחרונה בעזרת משתל ה- NUsurfaceÒ של חברת אקטיב אימפלנטס הישראלית-אמריקאית

שני מטופלים עברו לאחרונה בהצלחה השתלה של משתל המניסקוס המלאכותי NUsurfaceÒ שהוא משתל המניסקוס המלאכותי הראשון והיחיד המשווק כיום באירופה והמזה"ת.

עד היום, משתל ה NUsurfaceÒ היה זמין בישראל במסגרת של ניסויים קליניים בלבד. ההליך בוצע על ידי שני מנתחים אורתופדים מובילים אשר היו מעורבים בתהליך הפיתוח של משתל ה NUsurfaceÒ מתחילת הפרויקט ב-2006. דר' גבריאל אגר מנהל מחלקת אורתופדיה א ' וצוותו מהמרכז הרפואי שמיר ("אסף הרופא") ביצעו את הניתוח הראשון באופן סדיר בבית חולים ממשלתי ציבורי.

המניסקוס הוא רקמה רכה הממוקמת בין עצם הירך לעצם השוק. הטיפולים הקיימים עבור מניסקוס פגוע או קרוע כוללים משככי כאבים, פיזיותרפיה, זריקות, תפירה של הקרע, השתלת רקמת מניסקוס שנתרם כתרומת איברים, או כריתה חלקית או מלאה של המניסקוס. ההערכה כיום היא שכ-2 מיליון ניתוחי כריתת מניסקוס, חלקית או מלאה, מתבצעים בשנה במאמץ להפחית את הכאב; אולם, מחקרים הראו כי אחוז מסוים מהחולים אשר עוברים כריתה של המניסקוס ממשיכים לחוות כאב אשר אינו נובע מהעדר המניסקוס וזה משפיע מאוד על איכות חייהם ולבסוף עלול להוביל לצורך בהחלפה מלאה של המפרק. השתלת מניסקוס במסגרת תרומת איברים היא נדירה ובמדינות רבות רשימת ההמתנה ארוכה.

ד"ר אסנת לבציון קורח מנהלת המרכז הרפואי שמיר: "המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) מנגיש את מיטב הטכנולוגיות הרפואיות המתקדמות בעולם אל כל מטופל ומטופלת בישראל באמצעות הרפואה הציבורית. אני מאמינה כי לכל אחת ואחד מאיתנו מגיע את הטיפול הטוב ביותר, עם השירות הטוב ביותר, במינימום כאב וסיכונים מיותרים ואנו עושים מאמצים כבירים ליישם את משנתנו מידי יום ביומו. ניתוח הברך עם המשתל של המניסקוס המלאכותי הוא צעד נוסף בהגשמת חזוננו לרפואה אנושית פורצת דרך ב'שמיר' ".

"אחרי יותר מ- 10 שנים של שימוש במסגרת מחקרים קליניים בלבד, זהו רגע מרגש מאוד להשתמש במשתל עבור כל חולה הזקוק לו בישראל", אומר דר' אגר. "כאב מתמשך שאיננו נפתר לאחר ניתוחי המניסקוס הקיימים הוא בעיה נפוצה באורתופדיה, ועד כה, לא היו לנו פתרונות אפקטיביים ממשיים לטיפול".

משתל המניסקוס NUsurfaceÒ מוחדר לחלל הברך דרך חתך קטן, והחולים בדרך כלל יכולים לחזור לביתם לאחר הניתוח או ביום שלאחריו. המשתל מחקה את פעילותו של המניסקוס הטבעי ומחלק בצורה אופטימלית את העומסים המופעלים על מפרק הברך. המשתל עשוי מחומר רפואי פלסטי, ומבנהו המורכב מאפשר השתלה ללא צורך בקיבועים לעצמות או לרקמות הרכות.

על משתל המניסקוס NUsurfaceÒ

משתל ה NUsurfaceÒ הוא משתל להחלפת המניסקוס הפנימי (מדיאלי) שתוכנן עבור חולים הסובלים מכאב מתמשך בברך לאחר ניתוח מניסקוס, חולים שניתוח תיקון מניסקוס כשל, חולים שאינם מתאימים להשתלת מניסקוס מתרומת איברים או חולים שהמניסקוס הפנימי שלהם אינו מתפקד והם צעירים מדי בכדי לעבור החלפה מלאה של הברך.

משתל ה NUsurfaceÒ עשוי מפוליקרבונט-יורטן (Polycarbonate-urethane – PCU) – פלסטיק בדרגה רפואית. כתוצאה מהמבנה המרוכב המיוחד והתכנון של המשתל, הוא אינו דורש כל קיבוע לעצם או לרקמה רכה. משתל ה NUsurfaceÒ מחקה את פעילותו של המניסקוס הטבעי, מחלק בצורה אופטימלית את העומסים הפועלים על מפרק הברך ובכך מגן על הסחוס המפרקי.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד